Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva vil du anbefale i dag ?


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Har ofte tenkt å lage en tråd der vi kan legge inn litt omtale om friluftsrelaterte produkter,

uten at det skal være noen avansert rapport.

Produkter som vi rett og slett kan være  fornøyd med, eller produkter som vi kanskje bør styre unna.

 

 

 

Kjøpte ny sag før en tre dagers heietur denne uka. En Fiskars  "Pull Saw" med herdet forkrommet blad.

Fordelen med "Pull Saw" er at den ikke stuker når man skyver fra og at bladet dermed ikke bøyes.

Den ikke har noen bøyle som går ut til enden og vekta blir dermed redusert.

300 gram viser den på kjøttvekta. Kutter fint greiner og tre opp mot 10 cm i diameter, sikkert også mer dersom behov.

Bladet er 33 cm langt. Etter 6 ganske store bål er den fortsatt skarp som ny. (Farlig skarp, pass fingrene.)

Gult håndtak som ligger godt i hånda og som er lett synlig i snøen.

Slire i svart plast med belteholder.

Kjøpt på Felleskjøpet. Noe stiv pris kanskje, 417- kroner, men virker som et godt produkt.

Anbefales.

 

 

8rhk.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si at jeg har blitt virkelig glad i kryss stolen med truge fra Eagle Products, så enkel og så genial. Veier 500 gram, liten av størrelse og så vanvittig deilig å hvile rompa på når man er i skogen, marka eller vidda - kanskje spesielt på vidda hvor det er begrenset med behaglige sitteplasser. Ryggen blir aldri sliten i den sittestillingen heller, det har hvertfall ikke jeg opplevd - kommer vel kanskje an på hvor høy man er. Man blir fort lei og vond i baken av å sitte på en stein på eller en trestokk, så denne enkle lille stolen med foret kunstig saueskinnsete må være en av favoritt tingene mine i sekken. Også veldig kjekt med truge hvor det er bløtt eller snø så man slipper å synke ned, også kan man legge småpjus i trugen som er lett å rote bort. Foldes sammen under transport. :) 200 spenn er prisen.

 

post-12278-0-10663200-1390586445_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wetterlings #106

 

 

106_VUE2955_0024_A4.jpg

 

32 cm lång. Får plats på tvären i ryggsäcken. Myket välbalanserad. Liten och smidig, men ändå så stor att den är användbar.

Handsmidd i storvik, Sverige. Betydligt trevligare (och bättre) produkt än dom kinesiska plastyxor som man kan finna till långt lägre pris hos Clas Ohlson, BIltema etc.

Jag betalar hellre för denna. Bara känslan när man håller den är värd att betala extra för.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er veldig greit å ha med på tur er ett slikt stoltrekk til exped liggeunderlag. Bruker det både til vinterliggeunderlag og ett lettere sommerliggeunderlag . Utrolig kjekt å ha inne i teltet når man skal sitte å lese eller styre på med andre ting. Sitter faktisk veldig godt i det + at det beskytter underlaget. Blir levert med ett trekk så du kan pakke det ned sammen med liggeunderlaget.

post-5264-0-61349000-1390669965_thumb.jp

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse to lagringsposene er jeg godt fornøyd med.

8 liters og 2 liters av typen Sea to Summit.

Spesielt at de er utstyrt med "vindu" slik at det er lett å finne innholdet.

3 brett i toppen og på med låsen så holder de vannet ute.

Veier bare noen få gram.

Fikk dem som en sikkerhetspremie for en stund siden og finner ingen link / pris på dem.

Skulle gjerne ha et par til av dem.

 

a2ps.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunsokker/tøfler fra Jysk til 25 kroner (50 noen steder) er et enkelt og billig tips for den som vil holde varmen på beina. Ligger som regel i en boks like ved kassa.

Brukes i kombinasjon med forsvarets fotposer med et tillskåret liggeunderlag som såle i fotposene. Når du skal til å sette opp teltet/etablere leir bytter du til tørre sokker og dunsokkene i fotposene før du blir kald på beina. På hytter funker de fint som innetøfler. Har brukt slike noen sesonger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsnes Amundsen vil jeg ikke anbefale, dersom ikke stålkantene er kraftig forbedret i det siste.

Brukes skiene til det dem er ment som , FJELLSKI, slites skien i den sonen der stålkanten er borte fra.

Dette er mitt andre par nå på to år som går mot brudd bak sålen. En forunderlig plass å brekke skia.

Får nok vurdere nøye neste kjøp av fjellski.

 

imd4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil være litt rebelsk og anbefale to ting i dag:

Den ene tingen er spesifikk, og gjelder Aclima Jib lue, med woolnet innvendig.

http://www.aclima.no/products/headwear/jib

Kombinert med noe vindtett/vanntett som f.eks hette eller caps, så vil denne holde deg varm langt ned i minusgradene.

Det andre er en generell ting, nemlig thermokopp med tett lokk. Jeg bruker Lifeventure sin alukopp med skrulokk. Men alt tett lokk fungerer. Clas Ohlson skal ha en testvinner til en rimelig penge.

Jeg så behovet for dette etter x antall kalde kaffekopper på kjølige høstnetter.

Og i dag kunne jeg nyte en varm kaffekopp _etter_ skituren i Nordmarka mens jeg satt på t-banen.

Eneste som er kjedelig med alukoppen, er at de kan være kalde å holde på uten hansker. Vet noen om en rimelig neoprene løsning som jeg kan dra utenpå, helst uten bunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, i går og alle andre dager året rundt vil jeg anbefale Bridgedale sine Thermal liner-sokker. Må være det beste turrelaterte kjøpet jeg har gjort de siste to sesongene.

Bruker dem under tykkere sokker, og de er virkelig helt rå. Så godt som aldri klam og fuktig på beina lenger, i tillegg til at de sitter veldig godt på foten. http://www.oslosportslager.no/produkt/bridgedale-thermal-liner-innersokker-28432.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil slå et slag for en gjennomprøvd tisseflaske, både for solobruk og for turer med barn. Både til telt-og nattlig hyttebruk.

 

Stor åpning gjør det lett å tisse på for små jenter. 0,5-literen passer mellom beina på ungene, min erfaring er at enliteren blir for bred og større sjangse for søl. Åpningen gjør det også lett og tømme og skylle.

Og - det gjeveste er selfølgelig målestrekene. "Jei måje!"

http://www.oslosportslager.no/produkt/nalgene-tritan-drikkeflaske-05l-mstor-apning-20914.aspx

50628-365.jpg

Anbefalt kjøpt i en synlig tissefarge for å ikke forveksles med drikkeflaske av samme størrelse. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Polar Loop i en uke nå og begynner å like den godt.

Fint armbånd som registrer aktiviteten 24/7. Timer med søvn, tid brukt til å sitte på ræva, stå, gå og jogge.

Kommer app til android nå snarest.

Her nytter det ikke å skulke unna.

Et av personlige mål er 20 000 skritt i døgnet her offshore. Halvparten på fritida, halvparten på arbeid.

Går greit, men må skjerpe seg !    http://www.polarloop.com/nb/

 

 

zic.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, i går og alle andre dager året rundt vil jeg anbefale Bridgedale sine Thermal liner-sokker. Må være det beste turrelaterte kjøpet jeg har gjort de siste to sesongene.

Bruker dem under tykkere sokker, og de er virkelig helt rå. Så godt som aldri klam og fuktig på beina lenger, i tillegg til at de sitter veldig godt på foten. http://www.oslosportslager.no/produkt/bridgedale-thermal-liner-innersokker-28432.aspx

 

Skriver under på den. Har aldri fått gnagsår med disse på beina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.