Gå til innhold
  • Bli medlem

Lars Monsen sitt utstyr


Hodding

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous
Jeg råder deg til å ta en fitt i "villmarksboka". Her står det flere gode tips hva utstyr angår. "Canadapå tvers" og til "fots gjennom alaska" er også greie.
:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner pakkelista hans da han la ut fra Inuvik her: http://195.18.131.222/larsmon.nsf/957ad9983c0c1c5bc1256b4b0074508f/58dc70fe7b73bd2fc125692f00695174?OpenDocument

Ellers skriver han i boka at han brukte Fjällräven G66 Extreme og Hilleberg Unna telt, Isbjørn Jan Mayen og Fjällräven F.E.M PMO soveposer, Åsnes Amundsen Expedition ski og Sherpa Elite truger, Cebe solbriller, Bergans Alpinist 1 ryggsekk, Ortlieb eller Vaude vanntette pakkposer og La Sportiva Elk sko for å nevne noe.

Håper det var til hjelp.

Hilsen SRS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 4 år senere...

Henter opp denne gamle tråden igjen siden jeg er litt interessert i å vite hvilken stang det er han brukte på Canada på tvers turen. Såg relativt liten og hendig ut, taklet fint 8kg kubbe.

Stanga er ganske tydelig på 18minutt og med 8kg kubben 19 minutt ut i Canada på tvers episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stygg mistanke om at den stanga du lurer på er en shimano beastmaster. Klassiker som har kommet i stadig nye oppdaterte utgaver. Kjent for å tåle juling. Har et par stykker selv. Sei på 6,5kg var ikke noe problem med 3-15g stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tanken slo meg og mht. at den har vært i produksjon lenge. Kan i så fall umulig være mer enn 6 fot lang slik det ser ut på videoen.

I tillegg er den nok delbar, tipper 3 deler mht. oppakningen han bruker.

Første gangen jeg såg serien trodde jeg faktisk at det kanskje var en teleskopstang han hadde med.. men den er nok for tynn for å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lars brukte en fenwick ironhawk og en daiwa stang jeg ikke helt husker navnet på da han var i Canada :!: Man kan se det på filmen.

Jaggu har du riktig..

Ser ut til at største sluken han bruker der ligger rundt 18g. 3-15g eller 5-20g stang? Hva tror du?

Den kan jo umulig være mer enn 6-7 fot lang. Bilder under.. - ble helaksjon på storruggen der:) -

(Om bildene ikke kan postes så setter jeg pris på at de fjernes umiddelbart, men serien gikk jo på NRK så..)

post-6430-133474770845_thumb.jpg

post-6430-13347477085_thumb.jpg

post-6430-133474770857_thumb.jpg

post-6430-133474770862_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper denne stanga er 7 fot. Tror det er 5-20g stang. Kan ikke se det på filmen, men den bør vel være såpass, da den største han fikk den sommeren var 13 kg. Ellers brukte han en stang ved navn Infinitive. ser ikke hvilket merke det er, men det var en stang han brukte lenger ut i filmen :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
bare lurte på om noen av dere vet hvilken vest Monsen brukte under dagens epsiode(ep.3) av Ingen Grenser?

Tror det er en form for flytevest siden han brukte den under kano-økten?

takker for svar og takk for ett fint forum..

Tror mer det er en slaks fiskevest, ettersom han også brukte den når de fisket i de forrige episodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.