Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Unna i sterk vind


Gauken

Anbefalte innlegg

Annonse

Ikke erfaring med Unna, men har andre Hillebergmodeller. Teltet er ikke spesielt god satt opp. 6-8 m/s er ikke særlig mye. Telt bevger seg i sterk vind, men bør ikke blafre slik det ene hjørnet gjør. Ville ikke vektlagt denne videoen hvis du vurderer teltet. Det var Lars Monsens foretrukkte telt på store deler av hans 3 årige Across Canada ekspedisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår Hilleberg Nallo har vi satt på 2 ekstra barduner på hetten til ventilasjonsluka foran. Siden det var festepunkter for det, tror jeg at Hilleberg har ønsket å spare litt vekt. Men ekstra barduner er kjekke å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har Hilleberg Unna.

Jeg vet ikke hvor sterk vind jeg har ligget i, men er ganske sikker på at jeg har ligget i kraftigere vind enn 6-8 m/s.

(Går ikke rundt med vindmåler....)

Mitt inntrykk er at man ikke har spent opp teltstengene, når man ikke gjør det blir teltet slapt, dette gjelder vel for alle Hillebergtelt vil jeg tro dersom man ikke spenner opp teltstengene.
Mitt inntrykk er at Unna tåler kraftig vind fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.