Gå til innhold
  • Bli medlem

Pulkpose Svalbard 3


Rolf_E

Anbefalte innlegg

I høst kjøpte jeg meg ett Svalbard 3. I samme tidsrom ble det innvestert i en fjellpulken X-Country 144. En tanke ble født og ideen om å få laget en pulkpose for teltet ble gjort til virkelighet nå når snøen endelig kom.

 

Deler:

 

Fallskjermsduk fra England på 5m lengde. Av den ble omtrentlig 220cm kuttet av.

 

Paracord. Kjøpte en trommel med dette tidligere så dette hadde jeg plenty av.

 

Spennbånd fra Biltema for å kunne stramme inn posen.

 

Sytråd

 

Tot. kostnad for posen med stoff til overs ca. 150kr og har stoff nok til annet MYOG.

 

Prosessen:

 

Spennbånd fra Biltema ble sydd på det som ble antatt ideele plasser for dette. Noe herk å jobbe med dette stoffet da det er tynt, lett og samtidig vrir seg dermed lett.

I enden der åpningen skulle være ble en tilstrekkelig lengde med paracord sydd inn slik at posen lett kan lukkes med denne. Resultatet etter sammensying og test med telt i posen er at enden kan foldes under øversete spennbånd og hjelper til med lukking av posen.

Posen ble sydd langs med langsiden før egnet emne til bunn ble klippet ut og etter mye tankevirksomhet sydd fast i bunnen av posen som tilslutt ble vrengt og teltet stappa oppi.

 

Posen ble sydd vid slik at teltet er lett å føre inn

 

post-11911-0-59552400-1389805052_thumb.j

 

post-11911-0-74934500-1389805193_thumb.j

 

post-11911-0-77148300-1389805248_thumb.j

 

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Jeg har også et Svalbard 3 telt og har lyst til å pakke det sammen uten å ta stengene ut av kanalene. Hvilke erfaringer har du gjort deg rundt dette? Har du teipet leddene som du ikke knekker ? Hva fungerer og ikke. Håper du vil dele erfaringene du har gjort deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Mine erfaringer med dette sålangt er at oppsett av teltet er meget raskt og enkelt for 1 person. Nedtagning er også raskt og fant ut at ved første nedtagning måtte jeg markere ved å teipe teltstengene med eltape ved å teipe de ledda som ikke skal skal foldes og som da stikker ut av duken slik at jeg lett finner det som skal tas ut av leddet slik at teltstang raskt foldes over duken før plassering i pulkposen.  Har også endt opp med å montere en tredje stropp i nedre del av posen for å stramme den inn litt mer da jeg følte det var litt nødvendig. Alt i alt er jeg godt fornøyd og i mars så får posen kjørt seg på en lengre tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.