Gå til innhold
  • Bli medlem

sekk som passer


terje S

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om det var noen her som kan anbefalle en sekk i ca. 100L størrelsen som passer personer som ikke er så veldig store?. Jeg er 18 år og problemet med de sekkene jeg har hatt er at de ikke kan stilles nok inn i ryggen og magebeltet blir også ubehaglig!

Jeg har sett litt på Bergans Alpinist II og Viking II, norrøna Synkron 100. Noen her som ikke er så veldig store som har prøvd noen av disse?

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problem som deg. Anbefaler Arcteryx Bora 80 eller 95 som kommer i small, regular og large. Disse passer til (nesten) alle, men de er vanvittig dyre, 4000-5000 kroner. Se på det som en langtidsinvestering, disse sekkene varer leeenge. Har sjøl Arcteryx Bora 80. Osprey Crescent kommer også i tre forskjellige størrelser og er noe billigere enn Arcteryx. Bergans Viking II er et anna godt alternativ, men Bora-en passa meg best av disse.

Hilsen SRS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurte på om det var noen her som kan anbefalle en sekk i ca. 100L størrelsen som passer personer som ikke er så veldig store?. Jeg er 18 år og problemet med de sekkene jeg har hatt er at de ikke kan stilles nok inn i ryggen og magebeltet blir også ubehaglig!

Takk.

Hva mener du med stor? Ikke høy eller ikke bred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

hej.. jeg er 17 år og har en Norrøna Synkron 100 L.

Det er en virkelig god ryksæk, som jeg har meget glæde af. Hoftebæltet kan dreje, så den følger kroppens bevæglse. Vilket er en fed ting når man vandre opad. Der er en ulempe, og det er at den er dyr... men vis du vil have en kanon lækker rygsæk, med god komfort, så kig på en norrøna synkron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slitt med dårlig ryggsekk i mange år. I fjor kjøpte jeg Bergans Viking (er det 2 den kalles??). Denne sekken kan jeg ihvertfall anbefale. Meget gode og gjennomtenkte løsninger. Bæreevnen og hoftebeltet er suverent. Her finnes det innstilling for rygglengde så den skal passe til oss "små" personer, jeg er 174cm høy. Mulig jeg kjøpte den i største laget 130l, men pyttsann jeg har ihverfall god plass da...

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.