Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi Svartisen 75 mm.


Balle

Anbefalte innlegg

Karakter: 4


Positivt: Myk og varm


Negativt: Kanskje for myk?


Pris: 1

Har bare brukt disse på korte skogsturer hittil, oppdatering kommer.

Varme, myke og lette, men ikke særlig vridningstive. Karbonfiber (?)ramma rundt skaftet sliter litt på læret, trengs nok litt duct-tape på utsatte steder. Tynt lær,uten grundig vedlikehold trekker det nok litt vann igjennom den dagen membranen tar kvelden...

 

Rene joggeskoen:

 

post-5952-0-10752400-1389560631_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse
Den 12.1.2014 at 22.05, Balle skrev:

Karakter: 4


Positivt: Myk og varm


Negativt: Kanskje for myk?


Pris: 1

 

Har bare brukt disse på korte skogsturer hittil, oppdatering kommer.

Varme, myke og lette, men ikke særlig vridningstive. Karbonfiber (?)ramma rundt skaftet sliter litt på læret, trengs nok litt duct-tape på utsatte steder. Tynt lær,uten grundig vedlikehold trekker det nok litt vann igjennom den dagen membranen tar kvelden...

 

Rene joggeskoen:

 

post-5952-0-10752400-1389560631_thumb.jp

Flere erfaringer å komme med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, finfyr skrev:

Flere erfaringer å komme med? 

Egentlig ikke, har brukt dem lite fordi jeg synes de er altfor lite vridningsstive. Disse skoene med brede ski (Ingstad) på hardt underlag og litt sidehellning i terrenget, er et lite hel.....Kjøpte dem riktignok altfor store for bruk på de absolutt kaldeste turene, så regner med at de ville fungert bedre i riktig størrelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par, bruker 45 i vanlige sko, valgte først46 i Svartisen, men er skjeleglad for at jeg etterpå byttet til 45, fordi 46 ble alt for svømmende og føltes slaskete på.

Jeg strammer lissene max når jeg går, og bruker kun plastspennene når det er bratt, da også sammen med vidjen på Voile 3pin. Jeg synes det er relativt stivt, har egentlig ikke reflektert over myk såle. Bruker de også på Ingstad. De er ihvertfall stivere og mye bedre enn de gamle Asolo Morgedal som de erstattet!

De er veldig komfortable å gå med, i BC har jeg Stetind de er ikke like komfortable, men siden jeg trenger 2par BC har jeg nettopp kjøpt et par Svartisen i BC også..

Har ikke oppdager slitasje andre steder enn på noe av gummikanten like over andetuppen, og jeg har slipt av klemfestet på bindingen for å hindre at det gnagde mer.

På Alfa Skarvet (BC) og Amundsen opplevde jeg manglende stivhet i skrått terreng, og dette var sikkert samme h... som nevnt tidliger i tråden, og derfor ble de erstattet med Stetind, og det løste problemet. Kan ikke si jeg har opplevd det samme problemet med Svartisen og 75mm. Jeg varierer også litt hvor mye jeg klemmer ned tåstykket på bindingen, det gir også en forskjell i stivhet. Bruker Ingstad på litt brattere turene og Amundsen på de lengre og flatere.

Endret av Omnilite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.12.2015 at 0.25, finfyr skrev:

Hvilken størrelse har du, og kanskje er de til salgs? :)

44, men de er veldig store i størrelsen, tilsvarer minst 45 i forhold til f.eks Crispi Antartic. Jeg vil prøve dem noen turer til før jeg bestemmer meg, tror de har krympet litt denne sommeren. Skal melde fra om de blir til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.