Gå til innhold
  • Bli medlem

Klemme fast stenger i stanghylse på Helsport telt


Oddbjørn

Anbefalte innlegg

Noen som har funnet en god måte å klemme fast stengene i hylsen på Helsport teltene? Kan jo bruke strips, men da løfter man duken litt og det er jo ikke særlig ønskelig. En klemme av noe slag måtte vel vært det beste.

 

Er når jeg pakker teltet med stengene halvveis delt at dette er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har funnet en god måte å klemme fast stengene i hylsen på Helsport teltene? Kan jo bruke strips, men da løfter man duken litt og det er jo ikke særlig ønskelig. En klemme av noe slag måtte vel vært det beste.

 

Er når jeg pakker teltet med stengene halvveis delt at dette er aktuelt.

Jeg bruker å skyve stengene ut til jeg treffer på den skjøten som ikke er tapet, for deretter å balle (!) det sammen. Vil du heller skyve duken innover, med stengene fast i enden av kanalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å skyve stengene ut til jeg treffer på den skjøten som ikke er tapet, for deretter å balle (!) det sammen. Vil du heller skyve duken innover, med stengene fast i enden av kanalen?

 

Ja, om vi forstår hverandre rett. Er det jeg pleier å gjøre, men når en skal slå opp teltet igjen hender det at stanga har gått ut av hylsa og noen ganger kan det være litt trøblete å få den i uten å gå på andre siden av teltet så om den bare hadde sittet fast der så hadde det blitt enda enklere å få opp teltet i litt ruskevær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg sliter litt med det der, jeg også. Det som Helsport skulle ha gjort, er å lage et lite opphold i stangkanalsømmen helt der nede, slik at man kunne ha strammet en kabelstrip rundt stang og kanal. Det hadde løst problemet. Kanskje noen fra Helsport leser dette og sørger for at det blir satt i produksjon på senere modeller ? Har egentlig ikke noen god løsning, lim er vel en mulighet, men det blir litt tungvindt å ikke få stengene ut igjen noengang...En slags klemme fungerer sikkert, men det var å finne noe som ikke skader duken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg sliter litt med det der, jeg også. Det som Helsport skulle ha gjort, er å lage et lite opphold i stangkanalsømmen helt der nede, slik at man kunne ha strammet en kabelstrip rundt stang og kanal. Det hadde løst problemet. Kanskje noen fra Helsport leser dette og sørger for at det blir satt i produksjon på senere modeller ? Har egentlig ikke noen god løsning, lim er vel en mulighet, men det blir litt tungvindt å ikke få stengene ut igjen noengang...En slags klemme fungerer sikkert, men det var å finne noe som ikke skader duken?

 

Er ganske kraftig den hylsen der og man kan klemme den uten å komme i kontakt med duken om man finner den riktige klemmen. En mulighet er å lage et lite hull også, men usikker på om det kan revne over tid. Gamme nevner i Ekspedisjonsboka at han anbefaler en klemme, men vet ikke hvilke som kan passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en omgang eller to med sportstape rundt stanga for å øke diameteren litt, og presse stanga hardt inn i hylsen?

Sportstape har man alltids med på tur og er ikke like glatt som annen tape.

 

Har vurdert det, men hvis den allikevel skulle falle ut da blir det enda vanskeligere å få den på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Kom til å tenke på klemmer bergnet til stenger på fortelt til campingvogn.

Med litt modifisering/legge rundt tape/beskytte vingmutteren for å unngå å skade duken kan kanskje dette være noe?

http://www.maxfritid.no/index.php?page_id=888&produkt_id=11632

 

Takk for tips. Disse fungerte veldig greit. Måtte legge på litt gaffa siden de var litt for brede, men da ble det også bedre polstring.

 

post-13206-0-03991400-1398195803_thumb.jpost-13206-0-70966100-1398195803_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.