Gå til innhold
  • Bli medlem

Tullejakt


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Programmet er en dokumentar som viser virkeligheten.

Man kan jo ikke drive på å kritisere alle mulige programmer som inneholder noe man synes er over kanten. Da får man ikke gjort stort annet, og det er jo unasett irellevant siden det er DIN personlige mening.

La NRK lage så mye ulike programmer som mulig, og bruk for guds skyld fjernkontrollen dersom du ikke liker dette, saktetv, nyheter, mpg junior eller hva det nå måtte være. Mangfold er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Programmet er en dokumentar som viser virkeligheten.

 

Nei, det viser ikkje virkelegheita. Utfra kva eg såg, gjekk opptaka over fleire dagar. Dette er så redigert ned til underkant av ein time. Det er opplagt at det ikkje kan vise heile virkelegheita, og at produsenten i klyppinga både har moglegheit til, og må gjera valg som påverkar inntrykka sjåarane sit att med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Utfra kva eg såg, gjekk opptaka over fleire dagar. Dette er så redigert ned til underkant av ein time. ....

Hvilke program sitter vi igjen med da, afe, som ikke er redigert ned og som skal vise virkelighet?

 

Det eneste jeg kommer på er det med Hurtigruta og Sjøkurs (riktig navn?) som gikk nonstop på TV hele Norge på langs, men det var mildt sagt noe langdrygt for meg.  For min del kunne jeg heller brukt tida til å se ei rype sammenhengende ut rugetida i 21 dager, helt uredigert  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det viser ikkje virkelegheita. Utfra kva eg såg, gjekk opptaka over fleire dagar. Dette er så redigert ned til underkant av ein time. Det er opplagt at det ikkje kan vise heile virkelegheita, og at produsenten i klyppinga både har moglegheit til, og må gjera valg som påverkar inntrykka sjåarane sit att med.

Dette er jo en selvfølgelighet. Ingenting av det som kommer ut av TV-ruta er hele virkeligheten. Det er naturligvis filmskaperen som bestemmer hva som skal formidles. Hvilket inntrykk du får av et program er ikke nødvendigvis det samme som det jeg får, noe denne diskusjonen er et godt bevis på.

Vi kan godt tenke oss at man tok vekk bannskapen, røykingen, skadeskytingen og at våpnet ikke alltid peker i foretrukken retning. Hva sitter seeren igjen med da? Et inntrykk som kanskje er enda lengere fra virkeligheten enn det som ble visst for noen uker siden.

 

Er ikke interessert i jakt og fiske, men dette programmet likte jeg veldig godt. Tror også det slo an blant folk langt utenfor jegernes og fiskernes rekker.

 

PS: De som tror "Hurtigruta minutt for minutt" hadde noe med virkeligheta å gjøre lider av vrangforestillinger. Vel var programmet langt og uredigert, men det står vanligvis ikke fullt av folk med flagg og plakater på hvert nes langs kysten. Det er heller ikke feststemning når båten klapper til kai slik man kunne få inntrykk av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det blir faktisk jævlig bra! Gleder meg veldig til å se dette. Håper det blir like usminka og straight forward som disse jentene fortjener. 

Det håper jeg også, bare de ikke skyter hverandre, eller noen andre av "turfølget". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må da sies å være rene poesien når du ikke finner det du leter etter:

 

«Æ har fan ikke tang som går over det her, heller, søkki helvete, førbainnade jævelskap, helvete satan, helvete tykjilort, førbainnade helvete også det va no tykjen no det her, (…) fan kors’n ska æ få på den her slangen, så inn i han Gammel-Eriken i det røde helvete, det va som fan, førbainnade jævelskap, altså, satan og helvete han tykji-Ola, førbainnade, satan i helvete, (…) dæven han steiki å satan og helvete også den der mainnskiten».

 

Ingen kan da på ramme allvor mene at dette skyldes dårlig ordforråd. :flowers:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordhauk er det ikkje lov å mislike eit program uten at folk kjem dragande med hentydningar om at ein likar slike dritprogram som du foreslår her?  Jenter er bra, jakt er bra,men kombinasjonen jenter og jakt i eit TV program gir ingen garanti for at alle likar det. Folk må da for svarte ha lov til å misilke eit TV program uten å bli sett på som idiot av den grunn.

Smaken er som baken den er delt: Lik det eller ei,men sånn er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke fatte og begripe de lite generøse og konforme reaksjonene på dette programmet. Jeg må si at kritikerne her står for meg som kjedelige, pinglete og humørløse. Jeg anbefaler at dere tar dere en tur langs vår langstrakte kyst for litt herding av sjela! Folk som bare tåler sin egen kultur er små og patetiske. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orre steikje, her skal man settes i båser ja. 

 

Programmet folk hisser seg opp over, har jeg sett halve av, og antar at jeg ikke er i målgruppen det sikter seg inn på. Jeg er kvinne og dåner ikke av to unge jenter som jakter, røyker og banner - mulig de drikker som svamper også for alt jeg vet. Uansett ble jeg ikke nevneverdig imponert. 

 

Men, jeg tåler at andre liker programmet og føler dermed ikke en overveldende trang til å finne frem diverse adjektiver som kan brukes til å få de som liker programmet til å fremstå som dumme, små og ynkelige.

 

Smaken er som baken, også når det gjelder tv-underholdning.

 

Men, så har vi et men ja...drister man seg til å være kritisk til at dette er bra tv-underholdning så er man "lite generøs, konform, kjedelig, pinglete, humørløs, mangler herding av sjela, og tåler bare sin egen kultur, og er dermed er liten og patetisk. Videre bør man skifte over til Grey's Anatomy, Stjernekamp eller Real Hosewives of Beverly Hills, jeg har aldri sett noen av disse programmene, men antar at den som gir dette rådet synes dette er ræva programmer.  

 

Jøss, snakk om å tåle at vi mennesker er forskjellige og har forskjellig smak, mening og diverse

Kanskje går det an å innse at om noen er uenig med deg så er de uenig i saken?

De angriper deg ikke, de er kun uenig i en mening du har?

 

Akk ja og sånn går no dagan...

Men rart det med krig og fred og sånn :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.