Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakketips til nybegynner med barn


LadyA

Anbefalte innlegg

Ei venninne er i ganske lik situasjon som meg, alene med tre barn på 2,3,og 5 år.. De går i bhg, så sekk, dress, sko  og noe ullklær har de..
Jeg sa ho burde kjøpe seg termos, og sitteunderlag og ta med seg kniv .. Men er det noe mer de burde ha for dagstur? (tenker for årstiden vinter/vår)

Prøver å tenke på hva vi tar med oss, men nå putter jeg litt forskjellig opp i sekken også går vi bare og klarer oss med det.... Så litt innspill hadde vært kjekt...
(skal få ho til å melde seg inn her også!) :flowers:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei LadyA ... så bra !!   ... fikk lyst til å svare deg over nistepakka her :)

 

Det viktigste er at du tar med deg ting som du vet ungene setter pris på og som er "motvasjonsfaktorer", spesielt om dagen skulle ""butte litt" mot slutten.

Når jeg har med tanteungene mine tar jeg ofte med et par termoser med varm kakao eller te hjemmefra, appelsiner, rosiner, nøtter og annet godt og sunt som også gir dem energi på turen.

Det hender også at jeg tar med noen pølsebiter, deler opp noen (på forhånd stekte) kyllingfiletstykker, osv hvor vi lager bål og varmer på pinne :)

Primusen er kjempepop å ta med sammen med litt vaffelrøre og et gammelt "manuelt" vaffeljern (som er blytungt, men hva gjør jeg ikke for de små prinsene og prinsessene mine....?).  

Alt du kan servere varmt er helt topp på en kald dag :)

Ta også med litt ekstra av alt som kan bli vått underveis, votter, sokker,... du vet. Har ungene det bra, så har dere alle det fint ... det handler jo bare om å ha det gøy på ungenes premisser :)

GOD TUR!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ulvemor har sagt mye bra. 

 

Jeg har tre barn (2,4 og 6), og for en kort dagstur med stopp (2-5 timer) har vi med:

 

Noe å sitte på, varm drikke eller primus, mat og noe søtt (bixit turkjeks o.l.)

 

I tillegg har vi med tykk genser, ektra ullsokker og bleieskift til minste. Er det mulig med regn er også regnklær med, hvis ikke dette er på allerede. Det holder. De minste har da på seg kjeledress eller regntøy som de kan rulle seg i søla eller trampe i vanndammene eller hva det nå skulle være med, uten at det må skiftes med en gang. Innerst har alle på seg ulltrøye og ullstillongs. Så et mellomplagg (fleece eller bomull) avhengig av utetemperatur.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil anbefale en lettpresenning om det er tegn til nedbør i form av regn. Blir vel da mest aktuelt på vårtur selv om vi har regn annenhver dag her nede i Vestfold om dagen :wacko: . Litt lange tau til hvert hjørne. Hva slags tau er ikke så nøye, jeg bruker ca 5 millimeter tykt. Veldig kjekt når man skal ha en rast eller base. De lange tauene er kjekke da det gir mer fleksibilitet til plassering av "gapauken". 

Det er også mulig å fyre eventuelt bål rett på utsiden av det ene hjørnet.  

 

Om det skal sankes ved underveis er en kort tursag svært effektiv.

 

Et lettere alternativ til vaffeljern, er å steke pannekaker i stekepanna til stormkjøkken eller liknende. Det er namnam på tur. Over bål eller primus.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.