Gå til innhold
  • Bli medlem

Søndagsturen Li 5. januar


REJOHN

Anbefalte innlegg

Samme turen som lørdag.

002.JPG
Det ble nok en tur rundt Lifjell. En treningstur, men også en bedre tur enn det vi kunne ha fått andre plasser.

Gårsdagens tur satt i kroppen.  Etter trening eller tur hele uka, ble det tungt på lørdagen. Det slo ikke så mye ut i tiden jeg brukte rundt, men jeg kjente det godt om kvelden.

Søndagsmorgen var bedre. Det var ikke værmeldingen, selv om den meldte om østavind og egentlig lite nedbør. 
006.JPG
Østavind gir sjelden mye regn, men denne dagen var det litt regn i lufta stort sett hele tiden.  Vinden var ikke noe problem. Stien går godt beskyttet nettopp for østavind.

Det kjentes fort på kroppen at det hadde blitt mange timer med langt over hvilepuls.  Det gikk jevnt, men ikke fort. Denne gangen var det jeg som slet opp bakkene, og ikke hadde noe ekstra gir. Broderen gikk bak og hadde en fin tur.

Det var en del biler på Dale da vi startet. Vi så spor utover, og det virket som om vi tok inn på følget foran.  Oppover bakken fra Bymarka mot toppen, mente vi å høre folk. Men kunne ikke se en kjeft. 
007.JPG
Helt øverst, over skogen, så vi folk i STF stien, og ved senderen sto det en kar. Han spurte om vi hadde sett andre. Det viste seg at han hadde stukket fra de andre i bakken. Etter en liten stund kom det en kar til. Den siste personen så vi ikke i det hele tatt. Vi gikk før alle var samlet øverst.

Resten av turen møtte vi en del folk. Det burde jo være flere enn på lørdagen, været var ikke så dårlig. Nedover bakken mot Dale gikk i godt tempo.  Jeg kjente det godt i beina de siste småbakkene, og kommer antakelig til å være stiv som en stokk mandagsmorgen.

Men sånn skal det vel være etter en ”tung” uke. Men en bra søndagstur var det.

 

Vis hele artikkelen slik den er på hjemmesiden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.

Karen på toppen pleier å stikke oppover bakkene. Vi to andre og bikkja kom samlet opp. Tror dere hadde gått rett før vi kom opp, så regnet med at dere hadde "kutta" svingen litt, da dere passerte oss, siden vi ikke så dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom å treffes på Fjellforum etterpå. :D

 

Det går en sti fra skiltet nede i bakken og mer direkte mot toppen. Denne stien er mer beskyttet mot vind og vær.

(Og den tar noen minutter mindre.)

 

Vi "stikker" ikke oppover bakken, men sliter oss opp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.