Gå til innhold
  • Bli medlem

Forhandlere som fører stoff til DIY prosjekter


koffar2

Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...
Annonse
  • 3 måneder senere...

Noen som har testet å lage underquilt? Noen av de norske alternativene i første post som har rett type stoff? Dersom ikke, er det noen som har konkrete forslag til rett stoff fra utlandet? Har kikka litt på ripstopbytheroll.com, men finner det litt forvirrende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sende deg noen linker senere.

Har ikke prøvd det selv, men har et prosjekt i planleggingsfasen og har noen bokmerker på pcen som nok gir deg det du trenger. Ripstopbytheroll og extremtextil.de er ihvertfall aktuelle butikker. Jeg har kun bestilt fra extremtextil foreløpig, siden frakta fra usa gjorde det umulig å komme under 350,- men skal du bestille til underquilt havner du over uansett. Jeg synes kanskje Ripstopbytheroll har en mer oversiktlig nettbutikk. 

Tenker du å bruke dyn eller syntetfyll? 

For å ikke ødelegge tråden sender jeg deg pm, evt kunne vi startet en ny tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 5 uker senere...

Eg bestilte ripstopnylon og forskjellige småvarer frå
https://www.profabrics.co.uk/
tidlegare i år (februar)  - frakta var ikkje så dyr heller, og den gongen fekk eg mykje materiale inkl. frakt til under 350,-

Nå er jo 350kr grensa borte, men me er likevel inne i ein overgangsperiode ifølge toll.no.

Dei har eit bra utvalg og sendte ganske kjapt den gongen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nevne det her, hos Hilleberg kan man kjøpe "forundringspakker" med rester av stoffene de bruker:

Fabric Kit:
Each bag contains approximately 1.5 kg of scrap materials from our factory. 

While this is primarily excess fabrics from the cutting process, some bags also include guy line and other components as well.
The fabric pieces range in size from about 3m to 10m and are a random mix of inner and outer tent fabric.

Because these are bags of random items, we cannot guarantee quantity, type, or color of fabric; the size of the fabric pieces; or exactly what items will be in the bag.

Rec. Price: 300 NOK


https://hilleberg.com/eng/extras/

Syntes det er billig for 1,5kg med stoff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (På 31.8.2020 den 13.28):

Kan jo nevne det her, hos Hilleberg kan man kjøpe "forundringspakker" med rester av stoffene de bruker:

Fabric Kit:
Each bag contains approximately 1.5 kg of scrap materials from our factory. 

While this is primarily excess fabrics from the cutting process, some bags also include guy line and other components as well.
The fabric pieces range in size from about 3m to 10m and are a random mix of inner and outer tent fabric.

Because these are bags of random items, we cannot guarantee quantity, type, or color of fabric; the size of the fabric pieces; or exactly what items will be in the bag.

Rec. Price: 300 NOK


https://hilleberg.com/eng/extras/

Syntes det er billig for 1,5kg med stoff :P

Mailet Hilleberg ang dette nå, fikk dette svaret:

Sitat

I dagsläget levererar vi inte till Norge direkt och specialprodukter som Fabric Kit säljer vi inte via återförsäljare.

Om du vill beställa kan vi hjälpa dig men då kommer frakt tull och moms bli dyrare än själva kittet.

Kitten kostar 240 Sek och vi kommer ta samma pris i NOK.

Frakt och tullhantering kommer att kosta 475 kr.

Norska tullen kommer lägga till en tullhanteringsavgift som jag tror är på ca 300 NOK samt Norsk moms.

Fortsatt ikke en så gærn pris (litt avhengig av hva du får selvfølgelig).

 

Kan nevne følgende:

https://www.pennineoutdoor.co.uk/

Ganske billig frakt til Norge, 13 pund for en kilospakke. Fører Ventile (200 g/m varianten) og absolutt alt av spenner/låser/småting.

Endret av Anton Larsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (På 31.8.2020 den 13.28):

Kan jo nevne det her, hos Hilleberg kan man kjøpe "forundringspakker" med rester av stoffene de bruker:

Fabric Kit:
Each bag contains approximately 1.5 kg of scrap materials from our factory. 

While this is primarily excess fabrics from the cutting process, some bags also include guy line and other components as well.
The fabric pieces range in size from about 3m to 10m and are a random mix of inner and outer tent fabric.

Because these are bags of random items, we cannot guarantee quantity, type, or color of fabric; the size of the fabric pieces; or exactly what items will be in the bag.

Rec. Price: 300 NOK


https://hilleberg.com/eng/extras/

Syntes det er billig for 1,5kg med stoff :P

Interessant, men finner ingenting om hvordan man faktisk bestiller dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

esw skrev (10 timer siden):

Interessant, men finner ingenting om hvordan man faktisk bestiller dette.

Svar fra Hilleberg:

I dagsläget levererar vi inte till Norge direkt och specialprodukter som Fabric Kit säljer vi inte via återförsäljare.

 

Om du vill beställa kan vi hjälpa dig men då kommer frakt tull och moms bli dyrare än själva kittet.

 

Kitten kostar 240 Sek och vi kommer ta samma pris i NOK.

Frakt och tullhantering kommer att kosta 475 kr.

 

Norska tullen kommer lägga till en tullhanteringsavgift som jag tror är på ca 300 NOK samt Norsk moms.

  

Är det något specifikt du ska sy så tycker jag att det kanske är klokare att du beställer från extreme textile eller shelby som säljer material

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Kjolesenteret Lillo (Lena, Østre Toten) har en liten "låve" full av stoff til DIY-prosjekter. Ser ikke ut som de har nettbutikk. Dette er en god, gammeldags butikk med trivelig betjening som har det meste man måtte trenge til syprosjekter. Hun har f.eks et kjempeparti goretex-stoff i mange forskjellige farger til 50,- meteren. Jeg kjøpte alt jeg trengte for å bygge om en gammel barnepulk til varepulk. Anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Skulle legge inn en ny bestilling hos Extremtextil.de, men får melding om at de for tiden ikke leverer til Norge pga tollreglene. Det Er skuffende for oss som driver å lager vårt eget utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kajakkpadler1 skrev (På 23.2.2021 den 19.51):

Kjolesenteret Lillo (Lena, Østre Toten) har en liten "låve" full av stoff til DIY-prosjekter. Ser ikke ut som de har nettbutikk. Dette er en god, gammeldags butikk med trivelig betjening som har det meste man måtte trenge til syprosjekter. Hun har f.eks et kjempeparti goretex-stoff i mange forskjellige farger til 50,- meteren. Jeg kjøpte alt jeg trengte for å bygge om en gammel barnepulk til varepulk. Anbefales. 

Var der for noen uker siden. De har mye tynt 2-lags membranstoff av ukjent kvalitet som selges som «goretex». Fant også noe 3-lags stoff. La membranen under mikroskopet, og det virker ikke som det er goretex (mikroporøst). Ser mer ut som hydrofil membran tilsvarende Dermizax e.l. Vurderer å sy tørrdrakt til padling ut av det. Uansett er kr 50 pr meter billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

esw skrev (På 16.3.2021 den 14.57):

Var der for noen uker siden. De har mye tynt 2-lags membranstoff av ukjent kvalitet som selges som «goretex». Fant også noe 3-lags stoff. La membranen under mikroskopet, og det virker ikke som det er goretex (mikroporøst). Ser mer ut som hydrofil membran tilsvarende Dermizax e.l. Vurderer å sy tørrdrakt til padling ut av det. Uansett er kr 50 pr meter billig.

Hovedglidelåsen koster noen kroner da, hvis du ikke får tak i en kassert drakt og kan bruke glidelåsen derfra.

Ellers er det nok en relativt "enkel" jobb for deg å sy en tørrdrakt til padling. Mansjetter og halstetting kjøper du vel løst og limer på går jeg ut i fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (10 minutter siden):

Hovedglidelåsen koster noen kroner da, hvis du ikke får tak i en kassert drakt og kan bruke glidelåsen derfra.

Ellers er det nok en relativt "enkel" jobb for deg å sy en tørrdrakt til padling. Mansjetter og halstetting kjøper du vel løst og limer på går jeg ut i fra?

Glidelås har jeg kjøpt for ca kr 500 fra Kina. Kjøpte også ferdige mansjetter til ermer og hals. Tenker meg påsydde sokker i samme stoff som drakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Stoffdronning.no har god ulljersey, i 100% merino. Den har nok ganske lavt micron-nivå, for den klør faktisk mindre enn de dyre ulltrøyene jeg har kjøpt i tur-/sportsbutikker.

Verre er det med stoff til ytter- og mellomplagg synes jeg, det er lite tekniske stoffer i norske nettbutikker. Det er noe som heter softshell, som visstnok er vannavstøtende på utsiden og har polyesterfleece på innsiden, men jeg er usikker på pusteevnen på dette.

 

Extremtextil ser fremdeles ikke ut til å sende til Norge (lenger). :|

Endret av Halkatla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.