Gå til innhold
  • Bli medlem

Isfiske Trondheimsområde


Elvegris

Anbefalte innlegg

Noen i Trondheimsområdet som vet hvordan det ligger ann med isen i disse tider? Vet det har vært veldig mildt denne vinteren, men hørte eller leste et sted om at isen på enkelte vann i bymarka er bra...

 

Ellers hadde det vært fint om noen vet om vann ikke så veldig langt utenfor Trondheim som nå er sikre. Må innrømme det klør litt i fingrene etter å dra noe større opp av hullet snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Har ikke kommet meg ut på isen ennå i vinter, men isforholdene er nok dårlige i forhold til i fjor...Det kom endel snø oppå veldig svak is for en måneds tid siden, så det spørs hvor godt denne snøen isolerer, Nå har det blåst mye, så det er nok bedre på de vindutsatte vannene. Hvis du har bil, anbefaler jeg en tur opp til Nerskogen, kan ikke garantere fin fisk, men så ligger vannet jeg tenker på bare en drøy halvtime unna parkeringsplassen. Oppkjørte løyper er det også, bare noen hundre meter unna vannet. Rekker fint å fiske endel der, med bare en dag til rådighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode_H

Jeg vet det skøytes på Kyvannet hver dag nå. så kan virke som isen i Bymarka er trygg.

På den annen side. Om du vil dra noe stort opp av hullet som ikke er gjedde, så er det bare å glemme bymarka.

Der finns det ikke noe stort utenom i de kultiverte vannene. Og i de er det fiskeforbud i perioden 01.11-01.05.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det skøytes på Kyvannet hver dag nå. så kan virke som isen i Bymarka er trygg.

På den annen side. Om du vil dra noe stort opp av hullet som ikke er gjedde, så er det bare å glemme bymarka.

Der finns det ikke noe stort utenom i de kultiverte vannene. Og i de er det fiskeforbud i perioden 01.11-01.05.

He he.. tenkte ikke på noe stort i bymarka akkurat. Men morro kan det være likevel. Kanskje man da skal ta turen i helga og satse på noen steikørreter til bålkosen

om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lauglovatnet hadde fin is idag. Spasserte over hele vannet, men hadde ikke med sy...eeeh...fiskesaker. Fikk da ikke gjort noen måling, men så rett så bra ut. Noe som vet hva som befinner seg i dypet på dette vannet? Går ut ifra det er snakk om bare smått men må spørre likevel;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lauglovatnet hadde fin is idag. Spasserte over hele vannet, men hadde ikke med sy...eeeh...fiskesaker. Fikk da ikke gjort noen måling, men så rett så bra ut. Noe som vet hva som befinner seg i dypet på dette vannet? Går ut ifra det er snakk om bare smått men må spørre likevel;-)

 

Her er hva Tofa skriver om Lauglovannet:

Trondheim kommune gjennomførte prøvefiske i vatnet i 2002, der det ble fisket med 8 bunngarn (nordiske oversiktsgarn) og 1 flytegarn (SNSF-serien). Totalt ble det fanget 51 ørret og 2 trepigget stingsild. Fangstutbyttet indikerer at ørretbestanden er relativt stor. Gjennomsnitsvekta var 81 g. 11 individer hadde vekt mellom 100 og 200 g og en ørret var 588 g. Kondisjonen lå litt under middels, gjennomsnittlig k-faktor 0,94. Man har med andre ord mye ørret i vannet, og et vann som er til dels overbefolket.

 

Det burde kanskje vært fisket litt mer med garn, da det er litt knotete å kaste fra land der; forholdsvis langgrunt og mye siv. Isfiske har jeg ikke prøvd der, men holder det med småfisk ser det jo ut til at det er håp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.