Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY pakkpose + diverse tarper etc.


koffar2

Anbefalte innlegg

For ca 2 år siden ble jeg inspirert av forskjellige amerikanske nettsteder der folk lager tur utstyr selv, ofte kalt for DIY(Do it yourself) eller MYOG(Make your own gear) 
Det begynte i det små med forskjellige pakkposer, poser til plugger etc. og har etterhvert utviklet seg til hengekøyer og diverse tarper (overseil) i forskjellige fasonger og mye modding av utstyr
Jeg hadde ingen forkunnskaper når det gjelder sying. Jeg er tømrer av yrke og jeg kan si til alle menn der ute som ikke tør å ta i en symaskin at det er like mye et verktøy som en bordsag :D , det er kun materialet man jobber med som er forskjellig.
 
Legger her ut en liten "how to" introdukskjon til hvordan man kan lage en pakkpose.
Stoffet posen er laget i er 1.3 silnylon, et stoff som er vanntett og er mye brukt til tarp\telt eller bunnduk.
Dette er et rimelig enkelt startprosjekt som alle kan få til:
 
 
1. Klippe til ønsket strls. på stoff:
 
2. Rulle og sy alle kantene på stoffet for å forhindre at det vil flise opp (Dette gjelder alle typer ripstopnylon jeg har vært borti, både vanntett og pustende) Denne sømmen kalles "Rolled hem"
 
3.Brette stoffet og sy en kanal der man skal tre en tråd siden,
 
4.Brett stoffet i 2 og syr igjen alle kantene, passer på at jeg ikke syr igjen kanalen som jeg har laget
 
5. Nå ser posen slik ut (vrangsiden)
 
6.Vreng posen og tre i tråd og sett på snorklemme
7.Posen er ferdig
 
Andre prosjekter   :phone: :
2 forskjellige tarp`er (overseil/Multiduk) i hver sin pose + en oppbevaringspose til min 7 delte fluestang
 
Jul i stuen med 3x3m tarp:
 
liten pose til barduner\plugger:
 
155x275 tarp:
 
Tarp med kurvet rygg (Cat cut) og tapert form (bred ved hode ende og smal ved fotende)
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Hrungnir

Du tenker på hengekøyer i netting du sikkert.