Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport svalbard 3 eller Storsylen 2+ ekstrem?


Taomas

Anbefalte innlegg

Til de som synes det er lett å sette opp et kuppeltelt er det bare å si følgende:

De har ikke prøvd å sette opp et tunneltelt med utvendige stangkanaler, det er himmelrike i forhold!

Problemet til kuppeltelt er den større lengden på stangkanalene og krysningspunktene.

De hjelper ikke om man pakker ned teltet med stengene i kanalen da de uansett er drad drøyt halvveis ut og forbi  det vanskelige kryssningspunktet.

Å ha stengene liggende slik oppe på pulken passer dessuten best for bruk i lett terreng og åpen vidde.

 

Jeg har selv hatt både Svalbard 3 og 6. Vindstabile telt, men for klønete å håndtere alene. De blir dessuten for tunge i forhold til utnytbar plass. Tunneltelt er mer effektive når det gjelder forholdet vekt og utnyttbart areal. 

 

Jeg bruker tunneltelt til alle turer der jeg kan få hjelp av snø eller terrenget til å få ly fra vinden.  Kun ved overnatting på toppturer tar jeg med Polaris.

Hm, det er ikke vanskelig å tre stengene forbi kryssningspunktet på mitt Svalbard, det forutsetter da at man trer dem inn i riktig rekkefølge. Teltet mitt er fra 2001, mulig noe er forandret på senere modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble så jeg kjøpte svalbard 3 grønn. Fikk det til 4000 på helsport outletbutikken.

Takk for tips og hjelp. :)

Anbefaler at du får montert "pipe", hvis du kontakter Helsport umiddelbart etter arbeidsstart 3. juledag kan de kanskje ta det med en gang.Hvis teltet kommer fra Melhus, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det er ikke vanskelig å tre stengene forbi kryssningspunktet på mitt Svalbard, det forutsetter da at man trer dem inn i riktig rekkefølge. Teltet mitt er fra 2001, mulig noe er forandret på senere modeller?

Oppfatter ikke problemet som spesielt for de Helsport Svalbard og Gimle som jeg har erfaring med . De flate kanalene til Exped er enda vanskeligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.