Gå til innhold
  • Bli medlem

Sko for vinterfriluftsliv


Naturforvalteren

Anbefalte innlegg

Heia.

 

Har en liten problemstilling her. Jeg skal til Svalbard et halvt års tid og trenger varmt fottøy. Har til nå gått mest på ski på vinteren, men fotposer og et par tykke kartanker (ulltøfler) i sekken for bruk i leiren. Nå på svalbard blir det litt scooterkjøring og andre aktiviteter hvor beina ikke er så veldig mye i bevelgese. Trenger derfor alternativer til gode, varme sko/fottøy.

 

Har tenkt på selv:

 

Neos med lobber oppi. - varmeste alternativet, fint på tur

Sorellsko - billigere og mer annvennelig i sivilisasjonen.

 

Har ingen erfaring med sorellsko, så om noen har brukt det og vet at de er varme nok hadde det vært fint å høre fra dere.

 

Andre forslag? Kom med de!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Magasinet har Neos , både de små og store på salg nå, så det kan sikkert bli en billig løsning. Jeg bruker selv de små Neos som "utetøfler" med mange tykke sokker og originalsålen og en filtsåle. Godt og varmt.

I longyearbyen går folk sikkert med mye rart på beina for å holde varmen. Hundekjører miljøet og scooterfolket kan vel også ha noen bra innspill.

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sorell har en del. Andre er kamik, baffin bl.a.

Har noen slike canadaboots selv, slike finnes fra flere merker. Varme men ikke så gode å gå i. Skaffet derfor Icebug Sorix. Det er støvler klassifisert til minus 40. De er vanntett og gode å gå i. Mine er versjon med pigger under, ikke sikkert du trenger det på svalbrd. De støvlene har jeg hørt er populære bl.a folk som kjører scooter i Sverige.

Primessig ligger de veil på 1600.men de finnes billigere,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.