Gå til innhold
  • Bli medlem

Truger til barn


Fjellberta

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker å kjøpe truger til barna mine på 7 (snart 8) og 12. Nå vurderer jeg veldig hvilken type jeg skal velge. Enda noe til 12 åringen som er stor for alderen og vil kunne bruke de jeg kjøper en god stund, men 7 åringen må jeg beregne å kjøpe nye til innen relativt kort tid. Skal jeg kjøpe dyre TUBBS, Atlas eller andre lignende eller skal jeg gå for en enkel hyttetruge til en billig penge? Bakdelen med hyttetrugene er vel at de ikke har leddet hælkappe, og det ser jeg for meg fort kan bli litt kjipt å gå med?

Vi bruker truger (og ski) til og fra hytta, mens vi er på hytta for små fjellturer i området og for moro hjemme der vi bor (vi bor rett ved en stor park). Begge ungene har brukt truger før, men da lånetruger. Minstejenta barne TUBBS uten leddet hælkappe, mens eldstejenta brukte mine med leddet hælkappe.

Tenkte å kjøpe 21 og 25 tommer........

Noen som har erfaring med bruk av truger og barn som kan tipse meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

21" kan være i største laget for en 7-åring, men med litt erfaring kan det gå .Minstemann går vel sjelden først og brøyter og klarer seg godt med noe fra 16" til 19". Viktig at bindingene passer godt til de aktuelle skoene, vil tro de fleste voksentruger passer dårlig. Ta med skoene som brukes til "trugebutikken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket verts.com  Er ikke mye info der, men mange fine filmer. Fant derimot noen bilder på facebook, disse "trugene" ser ganske primitive ut. Mulig de fungerer til klatring som vist av brettkjørerne, men er ikke noe jeg vil anbefale til lengre trugeturer i dyp snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok ikke noe å gå langt på for voksne, men for barn og ungdom tror jeg de er fenomenale. En kamerat brukte disse i Myrkdalen (ekstremvær-helgen nå for litt siden) med puddersnø til låret uten noe problemer. Dette er da en voksen på 85 kg. 

 

Jeg har fått hentelapp fra posten på mine nå. Min bruk er helt klart oppover. Men jeg kan skrive mer om disse når jeg har fått prøvd dem. 

 

 

Et annet alternativ er. http://www.fimbulvetr.no/

 

Dyre, men trolig svært bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.