Gå til innhold
  • Bli medlem

Truger til barn


Fjellberta

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker å kjøpe truger til barna mine på 7 (snart 8) og 12. Nå vurderer jeg veldig hvilken type jeg skal velge. Enda noe til 12 åringen som er stor for alderen og vil kunne bruke de jeg kjøper en god stund, men 7 åringen må jeg beregne å kjøpe nye til innen relativt kort tid. Skal jeg kjøpe dyre TUBBS, Atlas eller andre lignende eller skal jeg gå for en enkel hyttetruge til en billig penge? Bakdelen med hyttetrugene er vel at de ikke har leddet hælkappe, og det ser jeg for meg fort kan bli litt kjipt å gå med?

Vi bruker truger (og ski) til og fra hytta, mens vi er på hytta for små fjellturer i området og for moro hjemme der vi bor (vi bor rett ved en stor park). Begge ungene har brukt truger før, men da lånetruger. Minstejenta barne TUBBS uten leddet hælkappe, mens eldstejenta brukte mine med leddet hælkappe.

Tenkte å kjøpe 21 og 25 tommer........

Noen som har erfaring med bruk av truger og barn som kan tipse meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Hei Fjellberta!

 

Litt seint svar, kanskje for seint, men vi har hatt glede av trugeturer med barna i en årrekke. Skal dere bruke trugene en del vil jeg klart anbefale noe annet enn hyttetrugene, som nok blir litt brede å gå med for et barn. Erfaringen vår begrenser seg til Atlas. De har vi til gjengjeld svært god erfaring med. Vi har hatt et par barnetruger som yngstejenta fint kunne bruke i fjor da hun var 9 år. Disse trugene er en gammel modell som ikke er i salg lenger (du kan eventuelt se et bilde nederst i innlegget her, de ser nesten litt retro ut i forhold til dagens modeller :D). Atlas Spark 20 er kanskje en mulighet til den yngste av dine, så kan hun/han kanskje arve den eldstes truger seinere? Et alternativ kan være den litt større trugen 8 series Trail Walking, men jeg vil tro at den kan være litt stor.

 

Jo større bæreflate trugen har, desto løsere snø egner den seg i. Likevel behøver ikke det bety noe videre dersom en voksen eller en annen tråkker opp spor foran, da trenger ikke bæreevnen være allverden på barnetrugen.

 

Turhilsen

Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.