Gå til innhold
  • Bli medlem

Icebug


Kolibri

Anbefalte innlegg

Snuser litt på diverse Icebug-modeller. Alt fra 

 

http://www.oslosportslager.no/produkt/icebug-anima-bugrip-lopesko-med-pigg-dame-26984.aspx

 

til 

 

http://www.oslosportslager.no/produkt/icebug-attla-bugrip-joggesko-med-pigg-dame-24844.asp

 

 

De fleste Icebug-modellene er vel beregnet for løping mens jeg tenker å bruke de til å gå i fjellet når det er snø og is. I dag bruker jeg noen fantastiske brodder kjøpt på Enklere liv som heter Monster Grip men tenker at det hadde vært enda greiere med piggsko.

 

Noen av dere som har erfaring med Icebug? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fornøyd med mine Icebug joggesko med gore tex. Skoene er litt myke, men fungerer bra til mitt bruk på veg. I terrenget bruker jeg heller vanlig fjellsko. Har brukt piggskoa i to år og piggene sitter godt på isen ennå. Det er ganske mange pigger på hver sko. Andre merker har færre pigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona har hatt Icebug (BuGDri 16 pigg i hver) joggesko i 4-5 år, til gåing/jogging, piggene er fortsatt bra og lite slitt. Vil si at primærbruk er overgangsføre med hardt isete underlag (stier/veg). I terreng vil nytten være mye mindre og slitasjen på stein sikkert en del større. kanskje bedre med o-sko eller sko med utskiftbare pigg, f.eks Asics sine modeller (med 10 stk 6 eller 9mm pigg) som jeg er fornøyd med. 2 høstsesonger med 1-2 dager/uke på stein/is før piggene foran og bak ble nedslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan annbefale Snowline Brodder. Har 2 par selv og suverene på is og snø. Og veldig greie å bruke ellers der det er glatt og sleipt. Kan også slipast til når du føler piggene ikke griper godt pga slitasje. Tåler mye juling og bruk.Lett å ta på og av etter behov. Prøvd mye brodder med tiden og desse er suverene både til vinter og sommerbruk :-)

post-12082-0-63940400-1386162651_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par eldre Icebug joggesko. De er litt stive til jogging men fine til å gå med. FIne og skarpe pigger enda. Til jogging bruker jeg VJ Sarva Piggsko.

Har og et par støvler fra Icebug som heter Sorix Bugrip2. Det er varme og høye vinterstøvler med pigger. Supre på tur i marka hvis det har vært mildvær og fryst på igjen.

Men Icebug har og trekkingsko og lettere vintersko med pigger, kanskje mer egnet til ditt bruk. XXL fører en del av de http://www.xxl.no/search?text=icebug

Alt i alt er jeg fornøyd med med det jeg har fra Icebug, apesielt er vinterstøvlene varme uten at de bllir så store og klumpete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan annbefale Snowline Brodder. Har 2 par selv og suverene på is og snø. Og veldig greie å bruke ellers der det er glatt og sleipt. Kan også slipast til når du føler piggene ikke griper godt pga slitasje. Tåler mye juling og bruk.Lett å ta på og av etter behov. Prøvd mye brodder med tiden og desse er suverene både til vinter og sommerbruk :smile:

De ser helt identiske ut med de jeg har som heter "monster grip" - enig i at de er fantastiske :-) Latskapen i meg tenkte bare at det kanskje var eeeeenda enklere hvis piggene allerede satt fast på skoene når jeg tok de på men jeg innser at jeg kanskje bør være fornøyd med fjellsko og brodder :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ny bruker av Icebug Speed og er storfornøyd. Har ikke prøvd de i terreng men en kompis skryter uhemmet av egenskapene også der. Noe av det varmeste jeg har hatt av vintersko (slår selvsagt ikke mine same-sydde skaller). Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk evt siden til icebug.se . De har mange modeller å velge i. Der er det også temperaturangivelse på de. Speed er kategorisert som ned til minus 20. Sorix til minus 40. Andre modeller for minus 30, mer nullføre etc.

Egen erfaring med slike temp er at de ofte kan stemme når sko er ny og både sko og sokker er tørre. Men en skal ikke bli så mye svett på beina før de kan virke kalde.

Så skal man bruke de ned rundt minus 20 hadde jeg nok tatt et par som er til minus 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er veldig glad i mine Inov-8 piggsko. Har dog ikkje brukt dem på fjellet, men til løp, men de står virkelig godt fast :) Om det går greit at læse dansk, har jeg skrevet lidt om dem på min side her: http://www.grejguide.dk/site/Test-og-anmeldelser/inov-8-oroc-280.html

 

Piggene holder indtit nu fint, de er blevet flittig brukt 2 vintre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Icebug og er kjempefornøyde. Tror de er tre år gamle. Neppe lesbart hva modellene heter, lengre. Jeg har en modell som minner om fjellsko, Tefatet har litt mer joggeskoaktige. Hun går minst en time dagen på skogsstier om vinteren og skoene er både behagelige og uten tap av pigger. Kan ikke sammenliknes med noen brodder jeg har prøvd og vi går fjellstøtt på den verste holke. Forleden år gikk jeg på heldagstur på speilholke i fjellet, helt fantastisk.

 

Men en får kjøpt sett for pigging av sko for rundt 150 kroner. Jeg kommer ikke på forretningen eller navn, men om noen er interessert kan jeg lete det opp. Har tidligere postet link til utsalgssted og video om noe vil søke i forumet.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.