Gå til innhold
  • Bli medlem

Non-stick eller ikke på trangia?


Kristian123

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det jeg lurer på er om jeg skal gå for non-stick eller ikke på trangia stormkjøkken. Jeg ser det går ann å få stormkjøkken med bare non-stick på stekepannen, kanskje det kan være en løsning?

 

Jeg kommer til å bruke kjelene til for det meste vannkoking, men kan også lage risengrynsgrøt og andre supper og gryteretter i dem. 

 

Har hørt at non-stick ikke varer særlig lenge, og hjelper det i det heletatt eller brenner ting som grøt seg fast uansett?

 

 

Takker på forhånd for alle svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åssen er non-stick med varme? Er det muligheter for at man på full styrke kan ødelegge belegget? Skap bruke Omnilite TI som har 2600W.

 

Så lenge du ikke kjører full guffe uten noe i gryta eller panna bør det ikke være noe problem. Under steking bør du uansett regulere varmen så ikke ting blir brent. Belegget tåler høyere varme enn det maten gjør. Men liker du å spise svartbrent mat bør du kanskje vurdere en annen panne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tom kjele kan du greie å øydelegge kjele av kva som helst materiale med ein konsentrert flamme på 2,5-3kW. Med sunn fornuft og noko i kjelen/panna, er det ikkje noko problem sjølv med belegg i kjelen/panna. For koking av vatn, er det bare å køyre på full effekt. Vatnet held effektivt kjeletemperaturen nede på max 100°C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en annen panne fra Trangia med belegg. Den har gått jevnt og trutt i mange år og er like fin enda. Sikkert hatt litt hard varme noen ganger og.

Eneste jeg har gjort med en er å smøre den med olje før bruk første gang og så smøre den inn etter vask hvis den skal lagres noen uker uten bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.