Gå til innhold
  • Bli medlem

Et lite photoshopoppdrag?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jeg kunne trenge hjelp fra en som kan litt mer photoshop enn meg - til å lage en forside til kalenderen - i samme liggende format som de bildene vi har inne nå.

 

Det er 13 bilder på en kalender og det 13 bildet skal være en samling av alle de 12 bildene - der det står navnene på bildene - og fotografnavnet på hvert bilde samt Helsportlogo og Fjellforums fotokonkurranse osv.

 

Er det noen som har anledning til å hjelpe meg med det? lage et utkast - det endelige resultatet blir premiert med en gratis kalender.

 

De andre 12 bildene blir helt uten noe tekst under eller i bildet - kun kalenderen - slik jeg ser det nå. Bildene ligger her http://www.fjellforum.no/topic/29790-alle-bildene-fra-fotokonkurransen-2013/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott @Humle

 

 

 

Om du da har noen tanker om hvordan forsiden skal være?

 

Jeg laget en nettbutikk der kalendrene vil bli solgt i går kveld - og der ser du de 3 typene som jeg har valgt i utgangspunktet. Den ligger her http://www.fjellforum.no/store

 

Har altså valgt å bestille fra Japan Photo - og forsiden er samme format som bildene - altså 4:3

 

Unntaket er forsiden på bordkalenderen som er kvadratisk - det så jeg først nå. Mulig det var dumt.

post-10401-0-00794000-1385024265_thumb.j

 

Siden jeg ikke ønsker å skrive tekst på selve bildene - altså navn på fotograf og tittel på bildene i kalenderen - så tenkte jeg å prøve med å få alle bildene med navn på fotograf og tittel - på forsiden.

Oppdelt kvadratisk med 3 rader med 4 bilder på hver kanskje - og med tittel og fotograf under hvert bilde..? Det var det jeg tenkte men om det er lurt vet jeg ikke..

Må vel være plass til sponsorene på en smal linje nederst - samt Fjellforumkalender 2014 først - bildene ligger her - mangler 2 enda..http://www.fjellforum.no/topic/29790-alle-bildene-fra-fotokonkurransen-2013/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget en kjapp skisse her.

Noe slikt du tenker?

 

Eller skal bilder helgen helt sammen, skal hvert bilde ha ramme etc?

Har ikke lagt inn navn og alt så langt. Var ikke alle det stod på.

Har heller ikke brydde meg om fonter, cleane logoene etc.

Kjempeflott det Borgern! Du har oppdraget.

 

Ingen ramme nei. Januar først. Helt greit slik du har gjort det. Jeg skal legge inn mer info om hvert bilde senere i den tråden.

 

Fonten vår heter Flamenco og kan brukes oppe kanskje. Da kan bare vår logo tas bort nede. Ta med  - Takk til sponsorene Helsport og Oslo Sportslager. (Må ha med noe mer her men må tenke litt på det).

 

Det var ett bilde som røk ut i en avstemning rett før slutt med en stemme som @Nordhauk hadde tatt mener jeg. Er det mulig å få med det bildet som bakgrunn?

http://img856.imageshack.us/img856/38/fjellforum.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

a3 her også. Betalingen fungerte utmerket. Jeg hadde betalt ekstra for A2. Noe å tenke på til neste år? :)

 

Jeg kan lage en a-2 - så kan du/dere føye det til bestillingen deres/din senere om ønskelig. Kostnadsmessig er det ikke noen forskjell annet enn at A2 selvsagt er litt dyrere. Må sjekke postens satser når det gjelder porto, men det er sikkert overkommelig.  Er noe  i tvil om bildekvaliteten på et par av de bildene jeg har fått - om det blir bra nok i A2.

 

Er det noe annet fra Japan Photo sitt sortement som kunne være aktuelt? Jeg er ellers svært travel for tiden - så derfor jeg ikke har rukket å profilere dette mer, men det skal bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt meg på A-2 men det er et par bilder som kommer opp med surt fjes på kvalitet. Siden avstemmingen for November heller ikke er ferdig enda er det et sjansespill å lage et produkt der noen bilder blir kornete eller sluttproduktet blir dårlig.

 

Om vi skulle gjøre noe slikt igjen så må vi kanskje stille større krav når det gjelder bildekvalitet for om kun ett bilde er "mobilbilde" kan det ødekegge for de andre.

 

Om noen ønsker å lage andre kalenderprodukter (helst) eller andre kreative produkter som vi kan selge i den lille butikken så sjekk og rapporter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt sånn finn feilen, dersom eneste forskjellen mellom de to utkastene er teksten under bildet så vil jeg gå for utkast 1; størst mulig bilde.

 

Et innspill til, dersom en går for å angi to måneder i sidefeltet så er en vanligere løsning å vise foregående og neste måned, ikke de to neste som skissert her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt sånn finn feilen, dersom eneste forskjellen mellom de to utkastene er teksten under bildet så vil jeg gå for utkast 1; størst mulig bilde.

 

Et innspill til, dersom en går for å angi to måneder i sidefeltet så er en vanligere løsning å vise foregående og neste måned, ikke de to neste som skissert her.

Jeg setter pris på innspillet.

 

Jeg kunne tenke meg å få frem tittelen og fotograf på bildet bedre enn å kun skrive det med liten skrift under hvert av de 12 bildene på forsiden. Det er 3 alternativer og det ene er å skrive fotografens navn/tittel diskre inni selve bildet. Dette har jeg testet og det er mulig å få til, men ingen heldig løsning for det tar fokus bort fra motivet.

 

En annen er å skrive slik jeg gjorde der i versjon 2, mens siste mulighet er å skrive det med liten skrift under hvert av de 12 bildene...

 

Det du påpeker angående kalenderen og månedsvisning skal jeg sjekke ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt sånn finn feilen, dersom eneste forskjellen mellom de to utkastene er teksten under bildet så vil jeg gå for utkast 1; størst mulig bilde.

 

Et innspill til, dersom en går for å angi to måneder i sidefeltet så er en vanligere løsning å vise foregående og neste måned, ikke de to neste som skissert her.

 

En god og en mindre god nyhet :)

Kommer til å gjøre det slik som dette - altså legge fotografens navn og tittel med små bokstaver på siden under - det blir OK tror jeg. Skal man ha med kopibeskyttet e.l. noe sted? Usikker på akkurat det..

packages-0689737001385662267.jpg

 

Har vært i kontakt med kundeservice på Japan Photo og det finnes ikke noen mal for å ha kalenderen slik som du skriver. Jeg er forøvrig helt enig i at det hadde vært best.

 

Når det gjelder bildene er jeg nå i mål med å få på plass navn og så store versjoner som mulig til bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da mangler bare bildet fra November før jeg kan montere forsiden?

Det stemmer det.

Sendte deg et bilde som ble knappest mulig nummer 2 i en av månedsavstemmingene. Kan du se om det kan brukes som en dimmet bakgrunn?

Trenger du større versjoner av bildene enn de som du kan finne her på forumet nå?

Jeg er veldig usikker på dette med navn på fotograf/tittel på bilde på den forsiden du skal lage. Siden jeg nå får det med på selve kalenderen - er det kanskje unødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det.

Sendte deg et bilde som ble knappest mulig nummer 2 i en av månedsavstemmingene. Kan du se om det kan brukes som en dimmet bakgrunn?

Trenger du større versjoner av bildene enn de som du kan finne her på forumet nå?

Jeg er veldig usikker på dette med navn på fotograf/tittel på bilde på den forsiden du skal lage. Siden jeg nå får det med på selve kalenderen - er det kanskje unødvendig?

 

Jeg synes navn/tittel på forsiden er unødvendig. Samme med opphavsrett - dette er dekket i lovverket uansett, som Eirik78 skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.