Gå til innhold
  • Bli medlem

Compeed og sokker


hharstad

Anbefalte innlegg

Hei,

Holder på å gå inn nye fjellsko og benytter compeed for å unngå gnagsår. Er kjempefornøyd med dette, men har ett problem som kanskje noen har svar på.

Jeg bruker en Bridgedale, Liner innersokk, også bruker jeg en tykkere yttersokk. Problemet er at compeed plasteret løsner, og klistrer seg fast inn i innersokken.

Jeg lurer derfor på hvordan jeg skal gå frem for å fjerne compeed restene, som sitter noe så j***** fast inn i innersokken. Er det noen som har noen tips?

På forhånd takk

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hva sokkene er laget av... men har du prøvd plasterfjerner? Fås kjøpt på apoteket og er beregnet til å vaske vekk lim etter plaster på huden. Kan vel ikke være så skadelig for sokker heller? Har ikke prøvd det selv - bruker Duoderm og Tensoplast inni sokkene. Holder lenge, og har ikke fått gnagsår når jeg brukte det. (Compeed sitter ikke på beina mine.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker sportstape, men også limet fra sportstapen klistrer seg fast til sokkene og blir liggende igjen. Får det heller ikke bort i vask. Mulig det går bort på høyere temperaturer, men ull er vel ikke så glad i det.

Jørgen S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Compeed har kommet med et nytt produkt som man smører rett på huden. Minner litt om en deo stick. Har ikke prøvd det på tur ennå, men samboeren min som lenge har vært en compeed fan påstår at dette vidundermiddelet eliminerer alle gnagsår.

Kanskje et alternativ til lim i sokkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du bruker et glatt plaster utenpå Compeeden (hvis du virkelig trenger Compeed). Dermed slipper du problemer med innersokkene. Ellers bør sportsteip gjøre nytten. Bare pass på å teipe "over hele foten" slik at teipen overlappes. Dermed vil den ikke løsne. Unngå å kjøpe dyre innersokker! Dressmann har noen fine som koster en slikk og ingenting. Dermed kan du kaste innersokkene etter et par turer! Det som er viktigst er å benytte gode (les: tykke) yttersokker som Bridgedale, Smartwool eller Ullvang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.