Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå er det vel vinter?


REs

Anbefalte innlegg

"Det snør det snør tidelibom".

En titt ut stuevinduet i går bekreftet ryktene. De bakerste fjellene i øst hadde et jevnt og fint "melisdryss", ja kanskje nesten hvit glasur.

Skisenteret i Sauda melder om utsikter til historiens tidligste åpning og det er lange køer både på motorveien og utenfor de fleste dekkforhandlere.

To av våre mest brukte sykler har fått piggdekk og skjerf og luer er hentet ned fra øverste hylle i garderoben.

Jo, nå er det nok kong vinter som er på vei.

Jeg håper det kan bli noen flere skiturer i år enn i fjor.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi nok litt forskjellige ønsker. Ikke at jeg ønsker snøen der pepperen gror - det virker litt ulogisk, men jeg trenger den ikke der jeg skal gå i vinter.

 

Den kan holde seg vekke til langt ute i mars - til påsken må vi ha nok snø til å komme innover heia, men ellers.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i går å bruke vinterjakka mi. Mye mer behagelig enn den tynne høstjakken jeg brukte tidligere. I nærheten av hytta vår er de første langsrennsløypene trukket i fersk snø. Håper å dra dit om en uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også fram til snøen kommer. De stummende mørke kveldene blir erstattet med det blå lyset, lydene endrer seg og dempes. Det rå og kalde byttets ut med det friske, gnistrende kalde. Teltturer med anmarsj på ski. Nei, jeg liker vinteren jeg :-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VINTEREN ER HJARTANS VELKOMMEN!

Berre utruleg glad for at dei ulike skidisiplinane ikkje får gode forhold på same tid, for då hadde eg stått med panikken i augene i garasjen og lurt på kva ende eg skulle begynde i, kva ski skal eg lufte først!

Medan eg ventar og gledar meg, leitar eg fram ski, og steller og nynnar og syng rundt dei, mine hjartebarn nest etter dei som vart til i eigen mage :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.