Gå til innhold
  • Bli medlem

Diskusjon ang. røverkjøp og gode tilbud


zimwalker

Anbefalte innlegg

8 hours ago, zimwalker said:

  

https://www.xxl.no/faq/xxl-garantier
Prismatch hos XXL gjelder ikke etter at varen er kjøpt. 

En mulighet er : Kjøpte du varen på nett og det er mindre 14 dager siden du fikk den levert, og varen ikke er brukt og du har originalemballasjen, kan du returene varen i angrefristperioden. Samtidig bestiller du de samme skoene til tilbudsprisen.

PS: Husk å poste spørsmål/svar til røverkjøp i riktig tråd! :) (og nei, du kan ikke "klage")

Sist jeg kjøpte sko hos xxl ble de satt ned med 600kr kort tid etterpå. Jeg fikk refundert mellomlegget, selv om de var brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til orientering så får man også varsel som får folk til å gå bortkastet inn på Røverkjøp-tråden når noen har postet påminnelse om at nettopp slike innlegg ikke skal postes der. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg posta i feil tråd, jeg ble rett og slett bare så paff og førbainna over å oppdage at jeg har betalt nesten 2000 kr mer enn hvis jeg venta til denne uka at jeg ikke tenkte noe over reglene for tråden. Det er jo ikke lite penger, akkurat! Har prøvd meg på en epost nå, så får vi se... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (36 minutter siden):

Beklager at jeg posta i feil tråd, jeg ble rett og slett bare så paff og førbainna over å oppdage at jeg har betalt nesten 2000 kr mer enn hvis jeg venta til denne uka at jeg ikke tenkte noe over reglene for tråden. Det er jo ikke lite penger, akkurat! Har prøvd meg på en epost nå, så får vi se... 

Det er også 100 dager åpent kjøp. Når jeg har opplevd tilsvarende, at prisendringen har vært betydelig (annen nettbutikk). Kjøpte jeg ny vare og returnerte "gammel ordre" på åpent kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refundering var ikke aktuelt, så da ble kjøpet heva og «nytt» skopar kjøpt 🤷‍♀️ etter mye om og men, fordi retur av varer kjøpt med Klarna viste seg å være kronglete greier. 
 

Men! Deilig å føle at man har TJENT nesten 2000kroner en helt vanlig torsdag. Hva slags stæsj kan jeg bruke de penga på, tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (1 time siden):

Refundering var ikke aktuelt, så da ble kjøpet heva og «nytt» skopar kjøpt 🤷‍♀️ etter mye om og men, fordi retur av varer kjøpt med Klarna viste seg å være kronglete greier. 
 

Men! Deilig å føle at man har TJENT nesten 2000kroner en helt vanlig torsdag. Hva slags stæsj kan jeg bruke de penga på, tru?

🏕️🏕️🏕️
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (9 timer siden):

Refundering var ikke aktuelt, så da ble kjøpet heva og «nytt» skopar kjøpt 🤷‍♀️ etter mye om og men, fordi retur av varer kjøpt med Klarna viste seg å være kronglete greier. 
 

Men! Deilig å føle at man har TJENT nesten 2000kroner en helt vanlig torsdag. Hva slags stæsj kan jeg bruke de penga på, tru?

Bra det løste seg! 

Å kan hende at det er mer smidig å returnere i butikk om det er kjøpt med Klarna. Da fikser de alt "over disk" i butikken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (1 time siden):

Bra det løste seg! 

Å kan hende at det er mer smidig å returnere i butikk om det er kjøpt med Klarna. Da fikser de alt "over disk" i butikken.

 

Jeg returnerte i butikk, men problemet var at da jeg kjøpte skoene i forrige uke, var det i butikk men med Klarna (fordi det var to dager til lønning og jeg ikke visste om jeg hadde nok på kortet). Så har jeg lagt papirkvitteringa på et lurt sted, men finner den selvfølgelig ikke. De var avhengig av en strekkode på papirkvitteringa for å kunne returnere varen (det holdt ikke å vise til ordrebekreftelse og faktura på min epost). Men, etter mye om og men (vi snakker over en times leting og styring og telefoner, og en tur hjemom med panisk leting i skuffer og skap for meg), så klarte de omsider å finne ordren i sitt system, og kunne returnere den og la meg kjøpe de på nytt til tilbudspris. Mye styr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
zementh skrev (2 timer siden):

Jeg sjekket linken rett etter innlegget ble postet og da var produktet allerede utilgjengelig.

For noen få minutter siden dukket denne annonsen på Finn.no opp. 

Tilfeldighet?
 

F00C5B6B-3E94-4B7F-87D0-2ABD3CB5DEE1.thumb.png.d6c6d65bd3dbf4de1b8a4fc040d46da0.png


Har en del forskjellige søk liggende på Finn.no og har relativt ofte jeg sett feks splitter nye telt dukke opp for salg på Finn etter å ha sett innlegg i røverkjøp tråden om bra salg på samme telt. Sett det samme for enkelte soveposer.
 

Nå blir det jo bare spekulasjoner siden ikke har bekreftet med Finn.no selgere at de har kjøpt teltet på salg, men pussig sammentreff 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall ikke meg. Jeg bestilte selv et grønt Anaris til 3250,- og så at det også var en bra pris på Allak 3, som jeg forøvrig har selv fra før. Har aldri hørt om parabolflua før jeg så de nevnt i en an annen tråd her på fjellforum. Men det kan jo virke som det er flippere som overvåker denne tråden, og det overrasker meg ikke akkurat… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zementh skrev (1 time siden):

Det er iallfall ikke meg. Jeg bestilte selv et grønt Anaris til 3250,- og så at det også var en bra pris på Allak 3, som jeg forøvrig har selv fra før. Har aldri hørt om parabolflua før jeg så de nevnt i en an annen tråd her på fjellforum. Men det kan jo virke som det er flippere som overvåker denne tråden, og det overrasker meg ikke akkurat… 

Beklager, var ikke meningen å insinuere at det kanskje var deg.

Jeg har ikke noe i mot at folk gjør slikt. Finner det dog litt interessant at folk ser mon i det, kjedelig å plutselig brenne inne med telt man ikke får solgt, om man kun har kjøpt det med øye for fortjeneste ved videresalg.

Ser at vedkommende som la ut Allak teltet for salg, har 4 annonser med Hilleberg telt for salg, to nye/ubrukte og 2 som er knapt brukt. Så kan jo hende han leter etter det perfekte teltet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det faktisk folk som kjøper telt for å sette de opp i stua, måler opp, veier og tar masse bilder for så å selge de videre igjen. Uten at jeg skal insinuere hvor på internett jeg har lest om dette fenomenet... 😀 Og så har man flippere også..

  • Liker 2
  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte også den grønne anaris hos parabolflua etter at jeg leste tråden. Har fått bekreftet ordren men blir ikke overrasket om de plutselig er tomme. En liten butikk med et eller 2 telt til overs som de selger billig. Anarisen ligger til 7000 på fjellsport og andre butikker. Skjønner godt at noen legger det ut til 5000 på finn selv om jeg ikke gjør dette. Det er 2000 rett i lomma og den som kjøper har fortsatt spart 2000 i forhold til fjellsport prisen. Om jeg var ute etter et anaris er 2000 spart noe jeg ville vært fornøyd med. Skjønner derfor ikke at dette er et problem. Noen vinner i lotterier og selger gevinsten. Ikke noe galt i det? Tilbudene hos parabolflua er litt som ett lotteri i mine øyne. Det var flere gode tilbud på den siden. En ny hardy fluestang til 2000 nok som jeg heldigvis klarte å ikke kjøpe. 

Tore

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walle skrev (8 timer siden):

Jeg sjekket linken rett etter innlegget ble postet og da var produktet allerede utilgjengelig.

For noen få minutter siden dukket denne annonsen på Finn.no opp. 

Tilfeldighet?
 

F00C5B6B-3E94-4B7F-87D0-2ABD3CB5DEE1.thumb.png.d6c6d65bd3dbf4de1b8a4fc040d46da0.png


Har en del forskjellige søk liggende på Finn.no og har relativt ofte jeg sett feks splitter nye telt dukke opp for salg på Finn etter å ha sett innlegg i røverkjøp tråden om bra salg på samme telt. Sett det samme for enkelte soveposer.
 

Nå blir det jo bare spekulasjoner siden ikke har bekreftet med Finn.no selgere at de har kjøpt teltet på salg, men pussig sammentreff 😏

Dette ser man ofte når XXL kjører kampanje på helsport superlight teltent. har sett det mange ganger med når reinsfjell og fjellheimen SL har vært på kampanje der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo til på et Anaris selv fordi jeg har lenge vært veldig nysgjerrig, men fikk beskjed nå om at det hadde kommet 9 Hilleberg bestillinger og de ikke hadde så mange. Så ble dessverre å kansellere min ordre 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zementh skrev (11 timer siden):

 Men det kan jo virke som det er flippere som overvåker denne tråden, og det overrasker meg ikke akkurat… 

Personlig har jeg aldri skjønt poenget med hvorfor forumet tilrettelegger for en tråd som skal være mest mulig abonnérbar, uten" støy" fra faktisk forumdiskusjon, ref. at all diskusjon skal foregå i denne tråden.

Hvis tråden kun blir brukt som en abonnementstjeneste, hvorfor er den på forumet i det hele tatt da?

Hadde trådene blitt én er det fort en tråd av og for forumister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavvosolberg skrev (3 timer siden):

Dette ser man ofte når XXL kjører kampanje på helsport superlight teltent. har sett det mange ganger med når reinsfjell og fjellheimen SL har vært på kampanje der.

Det er bare å sjekke finn.no nå. Og se hvor mange nye ubrukte Ringstind 2 som ligger ute, etter at Helsport kjørte messetilbud tidligere i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (3 timer siden):

Hvis tråden kun blir brukt som en abonnementstjeneste, hvorfor er den på forumet i det hele tatt da?

Hvorfor spør du her og ikke under «Om fjellforum» 😛 

Det har noe med å holde seg til et tema. Å diskutere om alt mulig annet enn emnet er jo bare støy egentlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

  

Ragnar Nordvang skrev (8 minutter siden):

Helsport kjører kampanje med 45 % rabatt på lavvoer i Varanger-sortimentet. Rabattkode: VARANGER. Fram til 18. juni.

Gjelder tydeligvis bare yttertelt? Den slår i alle fall ikke ut på innertelt..? 
image.png.ccd6c4aa996fd1fb97e1220b37561574.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, ingen87 said:

  

Gjelder tydeligvis bare yttertelt? Den slår i alle fall ikke ut på innertelt..? 
image.png.ccd6c4aa996fd1fb97e1220b37561574.png

Se der, ja. Det er synd. Prøvde meg på Varanger Dome men det ble heller ikke registrert, forståelig nok. 

Kjøpte meg forøvrig komplett Varanger 4-6 m/ innertelt, brukt, for under 3000 i forrige uke. Spent på å prøve ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig en helt grei lavvo, men den er fra et ukurant merke (BÅL) så det er litt vanskelig å finne ekstrautstyr til den. Skulle gjerne hatt lavvo med innertelt og eller bunnduk. Prøvde å lage selv, men synes ikke det ble bra nok. 

Endret av ingen87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Europris har 40% på alt av Norsjø fiskeutstyr denne uken, dette er pakker med feks 6 stk, 9 grams spinnere til 149 kroner som nå koster 89 i stedet. Kjøpte vel nesten 100 stk forskjellige spinnere og sluker der denne uken slik at jeg har til familie og venner som vil låne fiskeutstyr. :)

 

image.png.4c713964eb7b4dcf63a4ffd5754a4dcb.png

 

image.png.55bae1d2f0983e705e5b722b67114343.png

 

Er mye av dette som absolutt ser ut til at det vil fungere godt.

Endret av Gabs88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.