Gå til innhold
  • Bli medlem

Diskusjon ang. røverkjøp og gode tilbud


zimwalker

Anbefalte innlegg

Dårlig gjort av Komplettfritid.no!

 

Jeg fikk en mail fra dem at de i 12 timer ga 20 prosent rabatt på alt turutstyr (spesifisert unntatt Tentipi, Garmin, Lupine, GoPro og Ally).

Flotte greier, jeg prøvde å bestille en Strømeng kniv. Jeg kan ikke forstå annet enn at den må komme i kategorien "turutstyr". Men nei, rabattkoden fungerte ikke på kniven, bare på boksen med impregnering som også lå i handlekurven. Jeg logget ut og bestilte kniven fra hektapatur.no til samme pris som på KF.

 

Jeg føler meg lurt. Farvel, komplettfritid.no :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig gjort av Komplettfritid.no!

 

Jeg fikk en mail fra dem at de i 12 timer ga 20 prosent rabatt på alt turutstyr (spesifisert unntatt Tentipi, Garmin, Lupine, GoPro og Ally).

Flotte greier, jeg prøvde å bestille en Strømeng kniv. Jeg kan ikke forstå annet enn at den må komme i kategorien "turutstyr". Men nei, rabattkoden fungerte ikke på kniven, bare på boksen med impregnering som også lå i handlekurven. Jeg logget ut og bestilte kniven fra hektapatur.no til samme pris som på KF.

 

Jeg føler meg lurt. Farvel, komplettfritid.no :(

 

20. april fikk jeg mail om 20% rabatt (ytterligere rabatt) på alt de hadde outleten, men fant raskt ut at rabatten ikke var effektiv. Sendte dem en mail om det. Hørte ikke noe, men oppdaget selv i mellomtiden at når jeg søkte på varen hos prisjakt.no, så kom den nye rabatterte prisen fra komplettfritid opp, men fortsatt ikke på deres hjemmeside eller i handlekurven hos dem. Sendte dem en ny mail om dette 21.april, hørte fortsatt ikke noe, men oppdaget dagen etterpå at nå hadde noen tilsynelatende ordnet feilen. Så, antakelig har de hatt en feil på nettsiden som bidrar til dette.   Får minus i boken hos meg for ikke å gidde å sende et svar til en kunde som gjør dem oppmerksom på at en feil eksisterer og et hint om hva feilen kunne skyldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om andre som har hatt problemer med at rabatten ikke fungerer når de kommer til kassa - det var forresten også en Strømeng samekniv. Da ordnet de opp etter at vedkommende ga beskjed om det, men det skal ikke være nødvendig at kundene selv må ta initiativ og bruke tid for å få varen til den prisen KF reklamerer med.

Din historie gjør ikke at tilliten til Komplettfritid styrkes - tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det styrker ikke tilliten,   for nå burde de jo ha vært klar over slike feil har oppstått og da selv kvalitetssikre at rabatten som loves faktisk gis når man legger noe i handlekurven (og eventuelt bruker rabattkode).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20. april fikk jeg mail om 20% rabatt (ytterligere rabatt) på alt de hadde outleten, men fant raskt ut at rabatten ikke var effektiv. Sendte dem en mail om det. Hørte ikke noe, men oppdaget selv i mellomtiden at når jeg søkte på varen hos prisjakt.no, så kom den nye rabatterte prisen fra komplettfritid opp, men fortsatt ikke på deres hjemmeside eller i handlekurven hos dem. Sendte dem en ny mail om dette 21.april, hørte fortsatt ikke noe, men oppdaget dagen etterpå at nå hadde noen tilsynelatende ordnet feilen. Så, antakelig har de hatt en feil på nettsiden som bidrar til dette.   Får minus i boken hos meg for ikke å gidde å sende et svar til en kunde som gjør dem oppmerksom på at en feil eksisterer og et hint om hva feilen kunne skyldes.

Det er fordi de bruker såkalte "cookies" som "sporer" nettaktiviteten din. De vet at du er hyppig inne på sidene deres og ikke går via pris-kalkulatorer som prisjakt, kelkoo og lignende, så da bryr de seg ikke om å rabattere varen på hjemmesidene sine. De rabatterer kun hos priskalkulatorene. Mange som gjør dette dessverre! Var senest et innslag på TV2 hjelper deg forrige uke om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20. april fikk jeg mail om 20% rabatt (ytterligere rabatt) på alt de hadde outleten, men fant raskt ut at rabatten ikke var effektiv. Sendte dem en mail om det. Hørte ikke noe, men oppdaget selv i mellomtiden at når jeg søkte på varen hos prisjakt.no, så kom den nye rabatterte prisen fra komplettfritid opp, men fortsatt ikke på deres hjemmeside eller i handlekurven hos dem. Sendte dem en ny mail om dette 21.april, hørte fortsatt ikke noe, men oppdaget dagen etterpå at nå hadde noen tilsynelatende ordnet feilen. Så, antakelig har de hatt en feil på nettsiden som bidrar til dette.   Får minus i boken hos meg for ikke å gidde å sende et svar til en kunde som gjør dem oppmerksom på at en feil eksisterer og et hint om hva feilen kunne skyldes.

 

 

Det er fordi de bruker såkalte "cookies" som "sporer" nettaktiviteten din. De vet at du er hyppig inne på sidene deres og ikke går via pris-kalkulatorer som prisjakt, kelkoo og lignende, så da bryr de seg ikke om å rabattere varen på hjemmesidene sine. De rabatterer kun hos priskalkulatorene. Mange som gjør dette dessverre! Var senest et innslag på TV2 hjelper deg forrige uke om dette.

 

Har hørt om dette. Derfor jeg   mistenkte at noe slikt kunne ligge bak, og   utelukket da mulighetene ved å kjøre ccleaner før mitt andre forsøk, dvs slettet historikk og coockies før jeg prøvd igjen. Men fikk altså samme resultat.

 

Nå var det jo de som sendte de meg jo en nyhetsmail om 20% rabatt på alt i outleten. Siden jeg abonnerer på nyhetsmail fra dem må de jo anta at jeg her innom sidene deres litt oftere enn de som ikke gjør det, og da vil det jo være næremest "næringsmessig suicidalt" å utelukke nyhetsbrevmottakerne fra rabatten og bare gi denne til "prisjakt søkere". De annonserer jo rabatt for nyhetsbrevmottakerene! Men men, kan godt være noen med ansvar for webshoppen der som ikke helt ser konsekvensen av hva de gjør...uten at   "det" gjør det noe mindre "suicidalt" for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være vanskelig, men hadde det vært mulig å ta diskusjonen om utstyr i en annen tråd? Denne er tiltenkt tilbud som er av almen interesse.

 

PS: Kjøpte akkurat Tarptent Notch og gleder meg til å prøve den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort av Komplettfritid.no!

 

Jeg fikk en mail fra dem at de i 12 timer ga 20 prosent rabatt på alt turutstyr (spesifisert unntatt Tentipi, Garmin, Lupine, GoPro og Ally).

Flotte greier, jeg prøvde å bestille en Strømeng kniv. Jeg kan ikke forstå annet enn at den må komme i kategorien "turutstyr". Men nei, rabattkoden fungerte ikke på kniven, bare på boksen med impregnering som også lå i handlekurven. Jeg logget ut og bestilte kniven fra hektapatur.no til samme pris som på KF.

 

Jeg føler meg lurt. Farvel, komplettfritid.no :(

 

Gjorde dem oppmerksom på kritikken. Får vite at   beklageligvis ble noen kniver ikke   inkludert i kampanjen p.g.a. teknisk problem de hadde i forbindelse med  lansering av ny plattform som skjedde for noen uker siden. Når feilen ble avdekket i løpet av kampanjen ble den utbedret. Sier de kontinuerlig jobber med å forbedre kampanjene sine, samt operere i tråd med Forbrukerrådets råd og retningslinjer.

 

Ikke for å være vanskelig, men hadde det vært mulig å ta diskusjonen om utstyr i en annen tråd? Denne er tiltenkt tilbud som er av almen interesse.

 

Ikke for å være vanskelig, men tror du postet i feil tråd nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde dem oppmerksom på kritikken. Får vite at   beklageligvis ble noen kniver ikke   inkludert i kampanjen p.g.a. teknisk problem de hadde i forbindelse med  lansering av ny plattform som skjedde for noen uker siden. Når feilen ble avdekket i løpet av kampanjen ble den utbedret. Sier de kontinuerlig jobber med å forbedre kampanjene sine, samt operere i tråd med Forbrukerrådets råd og retningslinjer.

 

 

Hva annet kan de si? Å skylde på uspesifiserte "tekniske problemer" er lettvint, men jeg er ikke sikker på at jeg kjøper den forklaringen.

Blant annet fordi jeg søkte spesifikt etter Strømeng samekniv, men fikk ingen treff. Så jeg klikket meg inn på kategorien kniver, men der var ingen Strømeng-kniver. Det så ut som alle sameknivene var fjernet mens kampanjen pågikk.

Så jeg gikk inn på prisjakt.no, søkte på Strømeng samekniv, fikk mange treff, bl.a. hos KF. Jeg klikket på linken der, og kom inn på kniven jeg ville ha, hos KF, og den var på lager. Denne var altså ikke tilgjengelig direkte på KF sine sider. Jeg la den i handlekurven, skrev inn rabattkoden, men den ble ikke godkjent.

For meg virker det som de hadde gjemt unna knivene i anledning kampanjen. Jeg sier ikke at det er brudd på Forbrukerrådets retningslinjer, men jeg synes det er dårlig gjort, og jeg føler meg lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjekt når man erfarer slikt Bjørn J.   Men nå vet de i det minste at vi følger med og skriver om erfaringene her! Vil man ha et godt rykte og tilbakevendene kunder bør man unngå slikt, enten det nå var villet eller et resultat av omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20. april fikk jeg mail om 20% rabatt (ytterligere rabatt) på alt de hadde outleten, men fant raskt ut at rabatten ikke var effektiv.

 

Fikk tilsvarende mail denne helgen, men nå så det ut til at rabatten var effektiv ja.     Fant ikke noe jeg ville ha nå, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har hørt om andre som har hatt problemer med at rabatten ikke fungerer når de kommer til kassa - det var forresten også en Strømeng samekniv. Da ordnet de opp etter at vedkommende ga beskjed om det, men det skal ikke være nødvendig at kundene selv må ta initiativ og bruke tid for å få varen til den prisen KF reklamerer med.

Din historie gjør ikke at tilliten til Komplettfritid styrkes - tvert i mot.

 

 

Uff, nå lurer jeg på om de har klart det igjen. De annonserer med 25% på hele nettbutikken, men noen unntak, t.o.m. 25.mai. Kniver/knivprodusentene er ikke blandt unntakene!

 

Men for det første finner jeg ikke kniver der de burde ligge, under   menyen Turutstyr -> Turredskap -> der finner sag og øks og spader, man altså ikke kniver.  Men finner nå noen når jeg bruker søkefunksjonen. (Vanligvis forsøker butikker å vifte varene under nesen på kunden for å få dem til handle, her forsøker de derimot å skjule dem   ser det ut til!!)

 

For det andre virker ikke rabattkoden ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke vært postet i røverkjøpstråden da jeg ikke helt vet om det er noe røverkjøp å snakke om i dette tilfellet. Har   fått en mail fra Komplettfritid der de gratulerer sin "svenske søster "komplettfritid.se" med åpningen." og inviterer samtidig til ""harryhandel" på grensen". Prisene er allerede satt ned sier de, og de tilbyr fri frakt ut juni. Linken i nyhetsbrevet tar meg til .SE siden. Men det fremgår ikke om man da får opp svensk eller norsk valuta, eller om man da faktisk handler fra Sverige eller fra Norge. Ser for meg ut til at alle vare- og kategorilinker tar en til den norske shopen. Men uten at jeg kan se hvilke priser som er satt ned fra hva, og hvor jeg nå egentlig handler fra (norge eller ute). Så da vet jeg rett og slett ikke om det er noen røverkjøp å gjøre her. Hadde vært litt mindre forvirrende om lenken i nyhetsbrevet tok meg rett til den norske siden, og ikke først til den svenske domenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke vært postet i røverkjøpstråden da jeg ikke helt vet om det er noe røverkjøp å snakke om i dette tilfellet. Har   fått en mail fra Komplettfritid der de gratulerer sin "svenske søster "komplettfritid.se" med åpningen." og inviterer samtidig til ""harryhandel" på grensen". Prisene er allerede satt ned sier de, og de tilbyr fri frakt ut juni. Linken i nyhetsbrevet tar meg til .SE siden. Men det fremgår ikke om man da får opp svensk eller norsk valuta, eller om man da faktisk handler fra Sverige eller fra Norge. Ser for meg ut til at alle vare- og kategorilinker tar en til den norske shopen. Men uten at jeg kan se hvilke priser som er satt ned fra hva, og hvor jeg nå egentlig handler fra (norge eller ute). Så da vet jeg rett og slett ikke om det er noen røverkjøp å gjøre her. Hadde vært litt mindre forvirrende om lenken i nyhetsbrevet tok meg rett til den norske siden, og ikke først til den svenske domenet.

 

Komplett fritid, ny runde... Fikk mail i dag om at man handle i deres svenske netshop, i svenske kroner og med allerede og nedsatte priser - og med gratis frakt. Men...når jeg klikker på bildet i mailen...så havner jeg i deres norske webshop. Nå vet jeg jo hvordan jeg kan bytte ut ".no" med ".se" i adressen, men likevel. Sukk.  De burde nok også informere om at varene man betaler i SEK for blir sendt fra Norge - slik at man slipper å tenke på norsk moms i tillegg, om så er tilfellet altså. Vet ikke jeg. De sier jo ikke noe om det.

 

Edit: Og enda har de ikke klart å legge en link for KNIVER inn i menyen TURREDSKAP  under TURUTSTYR. Samme gjelder i den svenske shopen, (der menyer og linker har svenske betegnelser,).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Outnorth kjører med 15 % rabatt på svenske produkter i dag, Sveriges nasjonaldag. 

 

Mulig det er meg og svenske priser som ikke går over ens i dag, men jeg var nå inne å prøvde den oppgitte rabattkoden (SWEDEN) uten å få den til å virke. Prøvde med varer fra hhv Fällkniven, Mora og Fjällräven i kurven (hver for seg, etter tur), men nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve på en fjallraven øvik teppe, og da fikk jeg rabatt? Usikker hva som gjør at det blir feil hos deg. Husk å trykk aktiver når koden er lagt inn... Det funke ...hmmm

 

Nå virker det for meg også. Har ikke endret på noe siden jeg prøvde tidligere, ikke slettet cookies eller cache eller noe annet, og jeg prøvde jo flere ganger i dag. Men jeg sendte dem nå en mail om det rett før jeg postet her, så kanskje det er den som har "virket".   (Men rabatten virker fortsatt ikke for *alle* svenske merker, som de sier den skal, f.eks. ikke for Casström sine kniver som de nylig har fått inn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

@Stig. 

"Onsdag 17. og torsdag 18. juni arrangerer vi handledager for våre venner i alle XXL-varehus og på XXL.no. Da får du 25 % rabatt på ALLE lagerførte varer, med unntak av puls-, GPS- og actionkameraprodukter, registreringspliktige våpen, ammo, optikk og ukens annonserte varer (som er RÅbillige fra før)."

Det står vel strengt tatt OPPTIL 25% i annonsen. Ikke helt uvesentlig presisering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Stig. 

"Onsdag 17. og torsdag 18. juni arrangerer vi handledager for våre venner i alle XXL-varehus og på XXL.no. Da får du 25 % rabatt på ALLE lagerførte varer, med unntak av puls-, GPS- og actionkameraprodukter, registreringspliktige våpen, ammo, optikk og ukens annonserte varer (som er RÅbillige fra før)."

Det står vel strengt tatt OPPTIL 25% i annonsen. Ikke helt uvesentlig presisering...

Litt kranglehumør idag eller? Greit, står opptil på bildet. Min tekst er direkte klipp/lim fra annonsen. Var ikke ment som mer enn at xxl har vennefest i morgen og torsdag. Og du FÅR 25% på alle varene som ikke er varer som puls-, GPS- og actionkameraprodukter. Les teksten igjen du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kranglehumør idag eller? Greit, står opptil på bildet. Min tekst er direkte klipp/lim fra annonsen. Var ikke ment som mer enn at xxl har vennefest i morgen og torsdag. Og du FÅR 25% på alle varene som ikke er varer som puls-, GPS- og actionkameraprodukter. Les teksten igjen du.

Det står flere ganger spesifisert "opptil 25%" rabatt i den eposten jeg fikk fra dem i anledning vennefesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.