Gå til innhold
  • Bli medlem

Bymarka Trondheim


Elvegris

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vet dette temaet har vært oppe til diskusjon her tidligere, men shit au..

 

Har hørt at det skal være flere "bortgjemte hytter" i bymarka i Trondheim. Tenker da ikke på Dreiers Minne, Bjørkhylla eller orientologhytta (den ved geitkinn). Er det noen som vet om at det skal finnes flere lignende hytter/gammer rundt omkring?  Synes det er morro å dra på skattejakt etter slike. Vært veldig morro, dersom de finns, om noen kan legge ut bilder, kart etc og fortelle hvor de er. gjerne med litt historie om noen har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du noe om historien rundt denne orientologhytta? Jeg vet om hytta, men navnet er nytt for meg. Ellers så var det jo en sak i media  for et par år siden (Adresseavisen eller NRK?) om en kar som hadde sin private permanente leir/hytte/skur i Bymarka et sted; vet for øvrig ikke om denne fortsatt står eller hvor den er..

 

Edit: http://tv.nrk.no/serie/norge-rundt/dvnr04001810/07-05-2010#t=7m43s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du noe om historien rundt denne orientologhytta? Jeg vet om hytta, men navnet er nytt for meg. Ellers så var det jo en sak i media  for et par år siden (Adresseavisen eller NRK?) om en kar som hadde sin private permanente leir/hytte/skur i Bymarka et sted; vet for øvrig ikke om denne fortsatt står eller hvor den er..

 

Edit: http://tv.nrk.no/serie/norge-rundt/dvnr04001810/07-05-2010#t=7m43s

Nei vet ikke noe om historien men hørte noen rykter om at det var noen tyskere som gjemte seg der under krigen, men vet overhode ikke om det stemmer. Vet egentlig ikke om navnet er riktig heller, men uansett et koselig krypinn. Artig link du hadde. Kanskje man skulle gjøre noe lignende i vinter... men spørs om kona er like enig..he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke en hytte men en minneplate over en radiosender under krigen kalt Skylark B

Ja denne har jeg hørt en del om og avmerket denne på kartet. Har foreløpig ikke vært der. Er nok verdt et besøk om ikke lenge. Kom gjerne med andre tips også om du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du noe om historien rundt denne orientologhytta? Jeg vet om hytta, men navnet er nytt for meg. Ellers så var det jo en sak i media  for et par år siden (Adresseavisen eller NRK?) om en kar som hadde sin private permanente leir/hytte/skur i Bymarka et sted; vet for øvrig ikke om denne fortsatt står eller hvor den er..

 

Edit: http://tv.nrk.no/serie/norge-rundt/dvnr04001810/07-05-2010#t=7m43s

Artig innslag. Bet meg spesielt merke til det reporteren sa: "Hver eneste fradag året rundt drar Alex ut med sekk og hund".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
På 4.11.2013 den 22.37, Elvegris skrev:

Hei.

 

Vet dette temaet har vært oppe til diskusjon her tidligere, men shit au..

 

Har hørt at det skal være flere "bortgjemte hytter" i bymarka i Trondheim. Tenker da ikke på Dreiers Minne, Bjørkhylla eller orientologhytta (den ved geitkinn). Er det noen som vet om at det skal finnes flere lignende hytter/gammer rundt omkring?  Synes det er morro å dra på skattejakt etter slike. Vært veldig morro, dersom de finns, om noen kan legge ut bilder, kart etc og fortelle hvor de er. gjerne med litt historie om noen har.

Hei. 

Jeg eier en av de bortgjemte hyttene på gråkallen. Om man ikke vet hvor du skal se for å finne de så er det vanskelig å finne. Men med en gang du vet hvor du skal se så finner du alle hyttene på 1,2,3. 

Samboerne har lagt ut en dronefilm av gråkallen hvor du også ser min hytte. Søk på youtube : bymarka/vintervannet filmet med drone. Min hytte har rødt tak og er derfor lett å finne fra lufta. Men de andre hyttene har mørke tak og derfor mer bortgjemte.  

Flere av disse hyttene som har forfallt blir flittig brukt av narkomane og rumenere. Selve hyttene er farlige å gå inn i pågrunn av råtne planker men også fordi det ligger mye farlig avfall som sprøyter og menneskelige avføring. 

Mvh 

Dina Myrling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.