Gå til innhold
  • Bli medlem

Campboots


entropy

Anbefalte innlegg

Da jeg vil bevege meg rundt i vinterfjellet på splitboard er jeg på jakt etter gode, varme sko til bruk i leir om vinteren. 

 

Slik jeg ser det bør de være; 

-varme

-tørre

-enkle å pakke

 

Har funnet disse hittil; http://www.hektapatur.no/-c-153-p-648.aspx

 

Har befolkningen her inne noen alternativer eller meninger om disse? 

 

Kan godt bruke denne tråden til å lage en samletråd om gode fottøy til bruk i leir sommer som vinter. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Timberland støvlene ser veldig smarte og lette ut. Spørsmålet er hvor mye de tåler og hvor mye vann de tåler.

Om vinteren bruker jeg nesten samme løsning som Tormod, men den lettere modell, Neos Adventurer med isolasjons såle + extra filtsåle, flere tykke ullsokker nesten som kartanker. denne modellen er en god del lettere og pakker ganske fint sammenfoldet. Har brukt det ned til -25.

De er så godt som vanntette, solid såle. Jeg har også brukt dem på truger.

Om sommeren bruker jeg crocs variant til vassing og i leir.

Hilsen

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvarets fotposar med solar utklipt av sitteunderlag + solar utklipt av tjukk tova ullmatte + dunfotposar eller kartankar alt etter kor kaldt det er... Har aldri prøvd noko anna, så ei fyldig komparativ analyse kan eg diverre ikkje tilby, men dette funkar for meg i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg gjerne forsvarets fotposer evt Neos Adventurer med kartanker oppi. I Neos bruker jeg de sålene man får kjøpt til dem(de fungerer bra) i forsvarets bruker jeg to par ullsåler. Om jeg ønsker litt mer stabilitet til f.eks, hundekjøring eller truger bruker jeg Neos med nesnalobben oppi. Synes dog det er varmere med kartanker. Forsvaret sine er forresten enklere å snøre igjen skikkelig på toppen for å unngå snø i skoene. Begge alternativene er mer eller mindre vanntette(nyinnkjøpt er de vanntette men slites litt over tid selvsagt). Vil absolutt anbefale noe som tåler i hvert fall litt fuktig snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.