Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski - Noen som har erfaring med: Åsnes Amundsen Expedition


Abnorm

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg Åsnes Amundsen Expedition, noen som har erfaring med disse skiene?

(Se link: http://www.oslosportslager.no/produkt/asnes-amundsen-expedition-fjellski-m-dobbel-fellelas-1314-29689.aspx )

 

Skiene skal brukes til noen turer over Hardangervidda, så blir det en Grønnlands kryssning 2015

Er også noe usikker på lengden, burde jeg gå for 194cm eller 201cm

Selv er jeg en liten plugg på 90kg, men en høyde på 174cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer å kjøpe meg Åsnes Amundsen Expedition, noen som har erfaring med disse skiene?

(Se link: http://www.oslosportslager.no/produkt/asnes-amundsen-expedition-fjellski-m-dobbel-fellelas-1314-29689.aspx )

 

Skiene skal brukes til noen turer over Hardangervidda, så blir det en Grønnlands kryssning 2015

Er også noe usikker på lengden, burde jeg gå for 194cm eller 201cm

Selv er jeg en liten plugg på 90kg, men en høyde på 174cm

Lage ski gjør det vanskelig å gå fiskebein. Spesielt med din kroppshøyde. Jeg hadde kanskje gått for de korteste, men sjekket godt i butikken om de har noen ekstra stive, slik at du fortsatt kan bruke kortfellene.

Har du mulighet til å gå litt ned i vekt? Da er det lettere å finne perfekte ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Amundsen gammeltypen i 190 lengde, din høyde, men noe lettere i kroppen.

Disse funker supert i kuperte Sør-Troms på turer med opptil moderat bagasje.

 

Utifra dine tur mål, ville jeg valgt 201 for å få bedre glid på lange flate vidder og du vil være litt mindre sårbar for store mengder løssnø.

Men spennet på Åsnes` ski er individuelle, så jeg ville ha fått testet spennet i butikk før kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.