Gå til innhold
Dag G - Evje

Hva har du lest nå ?

Anbefalte innlegg

Freakonomics, Black Swan, Fooled by randomness og Thinking fast and slow har blitt lest det siste halvåret. Nå er det på tide med noe litt annen litteratur. Så fort eksamen er over setter jeg meg på flyet til Gran Canaria med Lars Monsen og Trond Strømdahl på øret. Altså lydboka av Norge på langs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en bok til jeg vil anbefal. Den er nok den mest interessante boka jeg har lest noen gang. "Tenke Fort og Langsomt" av Daniel Kahneman. Professor i psykologi, og nobelprisvinner i økonomi.

Fikk prisen fordi han har forsket på hvorfor hjernen så lett tar snareveier. Ikke la dere lure av at det var nobelpris innen økonomi! Boka er en forholdsvis lettlest, videreutviklet og mer tverrfaglig versjon og oppleves ikke først og fremst som en bok om økonomi. Link til beskrivelse av boka: Skjult lenke - logg inn for å se den

Dette er en kritikerrost bok som samler mye tverrfaglig forskning fra de siste 30-40 åra om hvordan vi mennesker trekker beslutninger! Ofte feilaktig. Det er en rekke små og store morsomme tankenøtter i boken som beviser at han har rett. Usedvanlig fascinerende og lærerik. Litt ubehagelig også, da jeg støtt avslører meg selv i å ta feil.

Forskningen han med kolleger har utført har resultert i nye rutiner innen beslutningstaking på flere fagfelt i bl.a. USA og Storbritania, innen helse, jus, etteretning, militærstrategi m.m.

Second that. Og til deg Tor-Kjell. Hvis du likte boka av Kahnemann, les Blink av Malcolm Gladwell. Den har nettopp kommet ut på norsk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 7/26/2017 at 1:00 AM, HannKatta said:

Denne ?:
Skjult lenke - logg inn for å se den

Kindle Price: $0.00

Ja, det er vel den som står i linken i posten min så vidt jeg kan se :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.