Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekspedisjon Rogen naturreservat og nyttår i telt


Anbefalte innlegg

Romjula blir en ekspedisjon får jentene som akkurat har blitt 4 og 5 år gamle. De reiser ut til Lång Fjallet ved Rogen naturreservat og skal feire nyttår der. I fjellet skal dem bo i telt og kose seg med den magiske stemningen dette medbringer. Sef reiser dem ikke alene, men med meg (pappa) og en god venn. Vi kommer til og ha med et hunde spann så vis noen har fine dags turer og anbefale hadde det vært fint

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gled dere til en kjempetur. Det kan være svinkaldt i området i romjulen og rundt nyttår, så husk mye varme klær til jentene og gjerne varmere soveposer til dem enn til dere voksne. Det er bedre å våkne først selv og så fyre opp enn å bli vekket av frosne og sutrende unger. Temperaturer mellom -30 og -40 er ikke ukjent på den tiden.

Jeg har ikke kartet foran meg, men hvis avstander og temperatur tillater det så er noen turer over Rogen og riksgrensen til Femundsmarka verdt å anbefale. Besøk i eks Møllerbua eller Revbua som er to åpne buer forsynt med ved. Begge er også store nok til å overnatte i for to voksne og to barn. Det er kun køyeplass til tre, men det er gulvplass nok til en i tillegg. Møllerbua har best ovn av de to buene, men er litt mer glisen.

Håper å få meg en tur innover marka i romjulen jeg også, men det blir nok litt tidligere enn nyttårshelgen.

God tur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled dere til en kjempetur. Det kan være svinkaldt i området i romjulen og rundt nyttår, så husk mye varme klær til jentene og gjerne varmere soveposer til dem enn til dere voksne. Det er bedre å våkne først selv og så fyre opp enn å bli vekket av frosne og sutrende unger. Temperaturer mellom -30 og -40 er ikke ukjent på den tiden.

Jeg har ikke kartet foran meg, men hvis avstander og temperatur tillater det så er noen turer over Rogen og riksgrensen til Femundsmarka verdt å anbefale. Besøk i eks Møllerbua eller Revbua som er to åpne buer forsynt med ved. Begge er også store nok til å overnatte i for to voksne og to barn. Det er kun køyeplass til tre, men det er gulvplass nok til en i tillegg. Møllerbua har best ovn av de to buene, men er litt mer glisen.

Håper å få meg en tur innover marka i romjulen jeg også, men det blir nok litt tidligere enn nyttårshelgen.

God tur!

vi blir i område fra 1 juledag, kanskje vi ses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.