Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanotur i femundsmarka. November


Jonashaaningoutdoors

Anbefalte innlegg

Annonse

Tviler sterkt på at det er det lureste å gjøre i november i de traktene. Det var vel ned mot -10 grader i området i natt hørte jeg på radioen i dag. Fortsetter kulden så legger isen seg. Da er nok ikke kano det beste framkomstmiddelet.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du riskerer is på vannet. Nå skal selve Femunden ikke fryse i sin helhet, men du skriver Femundsmarka. Jeg tror mange små vann kan være frosset. Tufsingdalen som ligger på vestsiden av Femunden hadde nylig sin første natt med 15 minusgrader. Jeg regner med at vannene ikke er åpne særlig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 18 minus i helgen, målt mellom Røros og Femunden.

Selve Femunden er nok åpen til langt ut i desember, men alt av mindre sjøer og vann fryser nok som LindaP nevner til i løpet av november. Tror ikke kanotur i området blir den store novemberslageren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Gisle Uren og andre her. Dersom kanoturen er tenkt på mindre vann enn selve Femunden vil jeg anta at dere sliter med en del is, riktignok ikke så tykk sådan, men likevel.

Selv her nede på Hamar har mindre innsjøer/vann i forbindelse med Mjøsa fått ishinne.

Jeg ville nok heller anbefalt dere å ta en tur til fots. (husk gamasjer)

 

Et tips på tampen, for å se nedbør/is/snøforhold kan dere evt. få tips på http://www.senorge.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.