Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt-anbefaling?


Stormzite

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale et telt, som et alternativ til Helsport Stetind 2 manns, som kan konkurrere med dette både pris- og vektmessig?!?! Ønsker bare å ha alternative løsninger.

Har håp om endel turer i høst, men har ikke altfor god råd for øyeblikket...

Håper på noen spennende og positive svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Helsport har bytta ut Stetind 2 med Ringstind 2.

Dette teltet er lengre, bredere, høyere og lettere.

Har testet mitt nå i hele sommer ( 20 døgn), og kan ikke si annet enn at jeg er kjempefornøyd.

Det er lett å sette opp. Tåler en god del vind, og har sist men ikke minst, gode luftemuligheter.

Det er også ett av de få teltene jeg har prøvd som faktisk er et tomanns telt.

Her er god plass til to personer, uten at det blir trangt.

Jeg kan ikke annet enn å anbefale teltet.

Mvh.

RKD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig. Jeg har også Ringstind 2 og er kjempefornøyd med det. Har brukt det 6 netter, og nye 7 netter står for døren nå. Eneste er vekten som jeg tror er høyere enn 1,6. Jeg har ikke kommet så langt i livet at jeg har fått meg kjøkkenvekt, men det "føles" tyngre enn reklamen.

Se forøvrig https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=3393&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=ringstind

Jeg betalte 3400 for mitt,-

Mvh Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting angående Ringstind 2.

Jeg har ikke tenkt over at det faktisk ikke går an å lukke luftingen på dette teltet. Tenker da på den store luftingen ut mot ytterteltet, og den hatten videre ut i friluft. Det er kun en stor myggnetting.

Selv om dette ikke er et 4 sesongerstelt må det bli kaldt i dette teltet...Merket på siste turen at det blåste rett inn i teltet.

Er ikke det et uvanlig design?

Jeg vil vurdere å sende det til Helsport og få det sydd på om det blir et problem...

Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet teltet gjennom helgen i Synnfjellet, i lett snø- & hagldriv, -2 grader om natten og noe vind.

Jeg synes faktisk ikke at det du beskriver var et problem.

Når det blir kaldere og enda mer vind, ser jeg selvsagt at det kan bli utfordrende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.