Gå til innhold
  • Bli medlem

Søndagsåpent


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Det går mot mer søndagsåpent i butikker.

Søndagsturen i naturen blir muligens byttet ut med tur på kjøpesenteret.

Pølser på bål mot kjøttbullar på IKEA ?

Helga blir hverdagsliggjort ?

Dyrere varer ?

Flere må jobbe på søndagen for at JEG skal ha frihet til å sjoppe nårsomhelst ?

Hva mener så de spreke  naturdyrkerene på Fjellforum om denne utviklingen ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint for studenter som mener det er umulig å få jobb ved siden av studiene :)

Om man vil i skogen eller i butikken får jo være opp til hver enkelt. Jeg tror ikke de som vanligvis drar på båltur på søndagene bytter det med IKEA, ganske enkelt fordi de ser verdien i bålturen. Ev så har de bål på lørdag og drar i butikken på søndag istede. Tenk på alle de gangene været er fint på lørdag og elendig på søndag. Slik som det er nå drar da folk i butikken i det fine været og holder seg inne i det dårlige. Om butikkene hadde vært oppe på søndager hadde de kanskje dratt i skogen på lørdag og butikken på søndag. Tviler sterkt på at den gjennomsnittlige familien gidder dra på senteret både lørdag og søndag.

Men er vel ikke bare meg som har forstått at du lider av en smule paranoia for tiden og tror Norge skal rase sammen pga regjeringsbytte. Hater å skuffe deg, men vi kommer til å overleve de neste 4 årene også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag burde være den nye shoppingdagen. Åpent fra 13 til 14. Stengt resten av uka. For man trenger jo ikke mer enn en time uansett. Passer det dårlig med jobben? Synd for deg.

 

Forøvrig må flere shoppe for at JEG skal få helgejobb. Det er og lovbestemt arbeidsuke på 37,5 timer i Norge.

 

Om man ikke klarer å motstå shoppingtrangen er det psykiske problemer man sliter med. Da hjelper det lite at staten skal detaljstyre når du skal handle det du måtte trenge. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth-81 skrev:

Men er vel ikke bare meg som har forstått at du lider av en smule paranoia for tiden og tror Norge skal rase sammen pga regjeringsbytte. Hater å skuffe deg, men vi kommer til å overleve de neste 4 årene også.

 

Neida, JEG klarer meg godt de neste 4 årene. Personlig vil JEG økonomisk tjene på et regjeringsbytte som skal gi MEG større personlig frihet til å handle når JEG vil.

Dessuten vil JEGMEG mang en god latter... :-P

 

https://www.facebook.com/MorkeblaHumor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en facebook side. Det er sinnssykt gøy at 99% av all drittkasting om FrP ikke har noe som helst argumentasjon for hva som faktisk er så dårlig/latterlig. Snakk om dårlige "tapere".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Danmark har butikkerne nu lov at holde åbent når de vil, førhen var det kun butikker med meget lille omsætning, der måtte holde åbent aften og søndage.  

Det har kostet mange små købmænd og special butikker livet, at lukkeloven herhjemme blev afskaffet, de fleste byer har nu fået mange tomme lokaler, hvor der før var små hyggelige butikker.

Så kan i holde fast i jeres søndags lukket så gør det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ska'n si om den fb siden. På seg selv kjenner man andre!!! Etter det lille jeg har fått med meg av statsbudsjettet som ble lagt fram i dag så blir ikke de fattige og svake ivaretatt av de rød-grønne.

 

Rune: Jeg har ikke vært mye rundt i Danmark, men der familien bor er det masse små butikker som har stengt litt når de vil, men ser da ut til at de ikke sliter selvom andre butikker er åpne på søndager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elisabeth-81

 

Det er dejligt at nogen af de små klarer sig, desvære er det ikke rigtigt tilfældet der hvor jeg bor. Personligt kan jeg bedst lide små butikker med service og gerne varer jeg ikke normalt finder i discount butikkerne eller de store supermarkeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.