Gå til innhold
  • Bli medlem

Omnifuel VS Omnilite.


goorf

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Jeg skal ha meg primus nr. 2. Har en omnifuel som jeg er veldig fornøyd med. Tenkte først at jeg skulle kjøpe en til for å ha 2 primuser som er like og dermed kan låne deler fra den ene til den andre. 

 

Det jeg lurer på er om delene på omnilite går på omnifuel og motsatt? 

 

Hadde vært kjekt med en liten, lett primus til toppturbruk. 

 

Hvordan er omnilite som primus? Har ikke hatt fingrene mine på den enda. 

 

Jeg vil ikke starte en diskusjon om jeg trenger 2 primuser på tur, har også prøvd søkefunksjonen. Hvis det allikevel er liknende tråder på forumet hadde det vært fint om noen kunne gitt meg en link :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omniliten er helt super. Man kan pakke den i den lille trangia kaffekjelen, og trangia håndtaket samt en liten flaske med rødsprit er det også plass til! Jeg har i tillegg en bernidawg silencer cap på min. Jeg elsker den sålangt, men har ikke prøvd den på den store suppekjelen i minusgrader enda. Men det funker nok bra. Har bare prøvd den med 4-takts bensin og gass. Man kan jo alltids tenke seg større radius på flammen når man skal steke bacon etc i en panne, men slik er det jo med de fleste brennere. Berniedawg cap'en hjelper forøvrig litt med det også. Så nå har jeg en lett, stillegående, trinnløs flammekontrollerbar og meget pakkvennlig multifuelbrenner. Hva mer kan man ønske seg her på denne jord? Jeg betalte vel 1500,- på xxl. 

 

Jeg tror ikke delene passer overens med omnifuelen, men er ikke helt sikker. 

 

post-12519-0-79012600-1382054471_thumb.j

post-12519-0-36252600-1382054472_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den på ebay. Han selger bare gjennom ebay. Fikk den til utropspris! http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=berniedawg

Vet ikke om det finnes til Boosteren, men han lager til mange forskjellige brennere så det er nok godt mulig. Han produserer mest i vinterhalvåret slik jeg forstår. Sjekk http://bluewaterstove.com/Bluewater_Stove_Restoration/Main_Page.html 

Jeg har forresten den som er F-series som er frest ut av ett stykke metall, og ikke hans håndlagede. Denne er ti gram tyngre.

 

En annen produsent: http://quietstove.com/quietstove/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.