Gå til innhold
  • Bli medlem

robens telt?


kaffeguten

Anbefalte innlegg

Annonse

Det var nesten litt for billig til å være troverdig. Hvis man sammenlikner teltet med andre, så er det ikke så værst i følge tallene ihvertfall. Mulig det er forskjell på kvaliteten til stengene. 

 

 

Er derimot  usikker på amfibi.no. Sjekk facebooksiden deres og se om det fortsatt er problemer med butikken. Var meget bra før, men de fikk noen problemer i senere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Robens 2EX. Kjøpt fra amfibi. Greit telt. HÅPLØS butikk. Hold deg langt unna amfibi. Utrolig treige og uproffe folk. Men selve teltet er bra nok. Veldig vanntett og vindtett duk med god lufting i teltet. Litt stort og tungt å drasse med seg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ba pris på det. Tror ike Robens telt er så ille, men det er fra Trail serien derfor veier det en del. Over det finnes Lite og Xtrem lite eller hva de heter.

Trail har bl.a vanlige "alustenger" av ukjent merke mens de lite og xtra lite har DAC stenger.

Robens er tysk. Selv om nok ikke alt lage si Tyskland så pleier det være en viss kvalittetskontroll hos tyske merker.

Har ikke Robens telt selv, eneste er er brenner Ligner på MSR Pocket Rocket. Ga kr 170 for den. Liten lett og med mye effekt. Eneste er litt smal flammespredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har muligheten til å dra i butikken er det ikke noe problem, de har gitt bedre service enn mange andre butikker jeg har vært i. Det jeg har bestilt på nett har heller ikke vært noe problem, men det er, som fler nevner, tydelig at de sliter med noe, så jeg tror kanskje jeg bare har hatt flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Kjøpte et Robens Voyager 2EX hos Villmarksbutikken i fjor og syes det er veldig bra. Vil tro 3'ern er ganske lik.

Har ikke brukt det så mye, og jeg har ikke prøvd veldig mange telt, men det er veldig pratisk med 2 åpninger i foajeen og det har bra design som holder innerteltet stramt. Det er "kvalitetsfølelse" når du tar på det. Men det er som sagt litt tungt. Kjøpte mitt mest med tanke på motorsykkel camping så jeg vektla ikke vekta så mye (no pun intended), men angret litt da jeg begynte å bære på det.

 

Det er ikke så lett å sett opp teltet stramt når bakken under er konkav, men teltet sto i vind og regn selv om jeg gang på gang våknet i bunnen mot døra og måtte larve meg oppover igjen (det var ikke noen (bra) ledige plasser på Spiterstulen da jeg ankom).   Forøvrig også første gang jeg prøvde å slå det opp :mrgreen:

 

sDSC_0005_zpsacbfa313.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.