Gå til innhold
  • Bli medlem

Litlsjøen-Storrundhåen/Styggsjøan?


Skaukraft

Anbefalte innlegg

Driver å planlegger litt.

Er det noen som har gått straka vegen mellom Litlsjøen og Storrundhåen/Styggsjøan, altså sånn ca rett øst av Litlsjøen, og som kan si noe om terrenget. Hadde tenkt å gå straka vegen i stedet for å somle langs Røa, men jeg har aldri gått der, og vet at terrenget i marka kan være litt lunefullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått straka vegen Styggsjøån - Grisslehåen og Styggsjøan - Litlsjøen. Terrenget er krevende og kuppert, med morenerygger og steinurer. Som regel lønner det seg å følge de oppgåtte stiene, men det er mulig å spare litt, i så fall anbefaler jeg så lett sekk som mulig hvis en skal avvike fra stiene der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemelding.

Jeg går solo, og kommer til å være ganske fleksibel både med tanke på tid og rute. Har gått en del i Femundsmarka tidligere også, men aldri det strekket. Ser det er ca 6 km i luftlinje mellom Litlsjøen og Styggsjøkoia.

Time will show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne i det området er det tøft terreng å ferdes i med tung sekk. Er det vått i tillegg, enda verre. MEN det er jo fantastisk fascinerende da, å vandre inni der. Spennende. Gikk fra Styggsjøkoia omtrent, på kompasskurs til Litlsjøen i 2011. Det gikk helt fint, men det går timer i det terrenget.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primærmålet er Rogen, der jeg skal møte en kar som kommer padlende eller gående fra svenskesida.

Jeg er veldig fristet til å gå rett opp til Styggsjøkoia fra Litlsjøen, selv om det på en måte blir en liten omvei. Men det blir nok plan A.

Er fisket veldig bra kan det hende jeg fisker meg oppover Røa i stedet, så det får bli plan B.

Det blir med full oppakkning uansett hvilken vei jeg tar, men jeg bærer sjelden med meg mye utstyr, så plagsomt tungt blir det ikke.

 

Uansett, takker for innspill. Har ikke vært i marka på 6-7 år, så jeg gleder meg som en liten unge.

 

Edit :Fin blogg Bjarnehs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.