Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeger slo i hjel hund - med øks


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1398723.ece

 

Kan ikke være særlig god stemning i det jaktlaget nå, men sett utenfra virker vel saken skremmende og jeg lurer vel på hva slags folk dette er. Skal vel noe til for å slå i hjel en hund med øks..

Fylla har kanskje skylda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1398723.ece

 

Kan ikke være særlig god stemning i det jaktlaget nå, men sett utenfra virker vel saken skremmende og jeg lurer vel på hva slags folk dette er. Skal vel noe til for å slå i hjel en hund med øks..

Fylla har kanskje skylda?

Hei. Det der er en gammel sak, skjedde vel for to eller tre år siden. Fatter ikke hvorfor den har dukket opp igjen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper bikkja hadde en god grunn for å "angripe" i hvertfall. Den følte seg sikkert ganske trua. Noen mennesker burde kanskje være litt forsiktig med flaska og noen burde deffinitivt IKKE få lov til å bære våpen. Skremmende.

 

Så kan vi legge til at mange (som denne/disse) hverken bør eie eller ha kontakt med hunder (eller andre dyr).

 

:???:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan vi legge til at mange (som denne/disse) hverken bør eie eller ha kontakt med hunder (eller andre dyr).

 

:???:

Enig!

Syns vi burde ha mye strengere kontroll mtp hvem som har dyr. Har man skadet/drept et dyr bør det straffes mye strengere enn det gjør nå (tenker så klart ikke på elgen eller rypa nå), og det burde være en regel som kan ta fra folk retten til å jakte og å ha våpen. Jeg er egentlig ikke tilhenger av altfor mye lover og regler, men først så leser jeg om 4 stk som blir skutt med hagle på 3 dager, dette var nok ikke med vilje, men jeg vet det er noen som er altfor lette på avtrekkeren når de er på jakt og da kan lett sånne ting skje, i tillegg til skadeskutt vilt, så får jeg høre om dette, som jeg på en uforklarelig måte syns er mye værre enn at noen har blitt skutt ved et uhell. Kan hende det er et regelverk og et system allerede, men i såfall syns jeg det fungerer fryktelig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de ikke burde ha kontakt med er flaska. De er jo ikke akkurat trygge rundt mennesker heller.

Elisabeth-81 hadde allerede nevnt dette, derfor skriver jeg også: "Så kan vi legge til at mange (som denne/disse) hverken bør eie eller ha kontakt med hunder (eller andre dyr).

 

Og ja, jeg er enig med deg, selv om jeg er skeptisk til hvilken type mennesker dette kan være.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet la til grunn at hunden var aggressiv når det blei skrive ut forelegg og ikkje nokon strengare straffereaksjon. Vel, lensmannen burde tenkt  at sidan gjerningsmennene var rusa og hadde banka opp hundeeigaren, var det då unaturlig at hunden var redd når utøvarane ville ta seg inn til den?  Han burde kanskje heller tenkt som så at det var  gjerningsmennene som var rusa og aggressive og heller skjerpa straffa pga av dette? Eller kanskje lensmannen ikkje synes det er aggressivt å banke opp folk og slå ihjel ein hund?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg blir så trist.... :(

Hundevalper og hunder er som modellkitt, de former seg og blir nøyaktig kopi av eier og omgivelsene. Som hundeeier har jeg sett flere gale eiere enn gale hunder, men dessverre er det ofte på hunden man ser og "leser" at noe er fundamentalt galt og at eieren aldri burde hatt hund. En hund som er mentalt og fysisk mishandlet biter, og ikke omvendt. Samme mønster ser man hos mennesker.

En redd og nervøs hund blir aggressiv og asosial. En trygg og harmonisk hund er glad, kjælen og arbeidslysten. Uansett rase.

Det er sjelden jeg tenker "dødsstraff", men når dyr og mennesker er involvert som her, slår det meg at det kanskje var feil "dyr" som ble avlivet ... :angry:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.