Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport LINK bæresystem.


vidar70

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei takk for svar.

 

Ja har sett alt på nettet, men lurte bare på om noen har personlig erfaring med systemet, produsentene skryter stort sett av sitt eget, uansett om det er bra eller dårlig...... :). Har lest noen "gamle" tester av Helsport Fjellheimen sekker..litt blandet resultat. Jeg legger stor vekt på bærekomfort til ca 2000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar. 

 

Det jeg har sett bilder oa av sekken liker jeg den godt, flotte festemuligheter på utsiden, spesielt det at liggeunderlaget kan henge vertikalt, samt at hele fronten kan åpnes.

 

Reiser ned til XXL i morgen og ser på den, kan jo bli artig om den passer meg, med rygglengde på 47 cm...hvis ikke må jeg gå for en S/M..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 65-literen av årets modell på flere av turene mine i sommer. Virkelig fornøyd. Kjøpte 85-literen i 2011 og er godt fornøyd med den også, men årets modeller Fjellheimensekker har flere forbedringer og utbedringer bl.a. tykkere polstringer både mot hofte og skuldre. Pass på at du får årets modell.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra blogg du har der :) . Fant testen på begge sekkene, mitt inntrykk var at du var mer fornøyd med 65 Literen.

 

Da satser vi på en Helsport Sekk. Ser de har begge modellene på XXL, både 85 og 65 L til hyggelige priser (henholdsvis 1999,- og 1299,-), men vet jo ikke om det er årets modell... Noen måte jeg kan se det på sekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Ang. modell. Sjekk justeringen for rygglengde som er plassert framme på skulderremmene. Disse er annerledes på siste modell i forhold til forrige. De skal se slik ut omtrent:

 

DSC00774.jpg

 

På siste modeller er det angitt kroppslengde i cm for rygglengdejusteringen og ikke tall som bildet over viser. Sekken på bildet er en prototype jeg fikk fra Helsport i fjor høst. Det er også en vertikal glidelås på framsiden av sekken til lommen utenpå hovedrommet. På forrige modell var det toppåpning med borrelåslukking på denne lommen.

 

Be om å få se 2013-katalogen til Helsport i butikken. Den bør de ha, evt. sjekk nettsidene til Helsport så finner du bilder av siste modeller.

 

Bare for å ha sagt det så har jeg en liten binding til Helsport, men det har du kanskje oppdaget. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ litt OT, men hvis du har noe kontakt med Helsport. Hvorfor tar de utgangspunkt i kroppslengde for å angi sekkestørrelse og ikke faktisk rygglengde? Hvis du ser på utenlandske sekkmerker som kan stilles i lengden på ryggen tar så og si ale utgangspunkt i avstanden fra topp skulderblad til topp hoftekam.

 

Som kjent er jo ingen mennesker like, og rygglengde er like individuelt som kroppslende. Du og jeg kan være like lange, men jeg har kanskje lange bein og kort rygg, og du motsatt.

 

Eksempelvis bruker jeg selv Gregory Palisade. I størrelse M (medium) selv om jeg er 189 cm høy og derfor tradisjonelt skal ha "stor" størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ litt OT, men hvis du har noe kontakt med Helsport. Hvorfor tar de utgangspunkt i kroppslengde for å angi sekkestørrelse og ikke faktisk rygglengde? Hvis du ser på utenlandske sekkmerker som kan stilles i lengden på ryggen tar så og si ale utgangspunkt i avstanden fra topp skulderblad til topp hoftekam.

 

Som kjent er jo ingen mennesker like, og rygglengde er like individuelt som kroppslende. Du og jeg kan være like lange, men jeg har kanskje lange bein og kort rygg, og du motsatt.

 

Eksempelvis bruker jeg selv Gregory Palisade. I størrelse M (medium) selv om jeg er 189 cm høy og derfor tradisjonelt skal ha "stor" størrelse.

Beklager, men det er ikke "min avdeling", men det er riktig det du sier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble enda ingen handel, størrelse S/M kunne jeg bare glemme.(.brystreima var nesten opp i halsen), når stillingen var stilt til max (175 cm), til tross for at jeg er bare 173 cm høy. M/L var de tomme for... Prøvde mye annet bl a, Lowe alpine, norrøna, bergans, theNorthface og berghaus..likte best helsporten på nesten alt..må bare få meg riktig størrelse.

 

Ha en fin helg og takk for svar og synspunkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.