Gå til innhold
  • Bli medlem

Billige og gode skalljakker!


emilaleksander

Anbefalte innlegg

Er det noen som har et skalljakke forslag til en student?

Skulle gjerne kjøpt arcteryx jakke siden jeg hører mye bra om de. Men til meg blir det for dyrt.

 

 

Skal brukes hverdags, å lettere turer i skog og fjell. Må ikke puste men er pluss.

Ikke over 2000,- kr

 

 

Kan man finne noe bra på ebay?

 

 

 

Mvh Emil Jacobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag köpte ett sånt där "regnset" på G-sport, tror jag det var. Jacka och byxor, rengtätt med nätfoder. Jag gav väl 299 för allt. Eftersom jag r korkad gav jag bort jackan, jag har ju så många. Vad jag inte visste då var att den var bättre än i stort sett alla dom jag har. Oasvett pris.

 

Seanste skaljackan jag såg och skulle kunna tänka mig att köpa var en som var del i ett set för 700 på Sport1. Jotunheim hette den.

 

Jag har massor av Gore-TEX jackor köpta dom senaste 20 åren. + några andra. En klättermusen jag har (allgrön) är OK, men tung.

Ett super-bra köp var en Rab Spark jacka. 70£ gav jag för den. Mycket bra. Men! Den är tunn och kommer inte att hålla länge. Men håller regn och vind ute och tar mycket liten plats. Väger under 300 gram.,

 

Ska du köpa något fint märke och inte är så noga med hur jackan hmnar hos dig, så finns en hel del på finn.no till löjligt låga priser. En del stöldgods förståss, annat helt arligt inhandlat, en del köpt i Kina (kan vara pirat, kan vara äkta men sålt på sidan av). Begär kvitto om du vill hara seriös.

 

Skall du köpa i butik: Köp inget till fullpris. Det finns nästan alltid någon som har till nedsattpris. T.ex. Magasinet i Drammen hade (påstådda) Gore-TEX jackor till löjligt lågt pris när jag var där. Kolla runt på salg och sådant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norrøna, Bergans, HH og Stormberg har outlet på Vestby, om du bor i nærheten kan du jo være heldig og gjøre et kupp der. Ellerså har Magasinet i Lier lagerutsalg og ofte noen gode tilbud, kvaliteten på noen av merkene de fører har jeg ingen formening. Ellerså er finn også et godt råd, om du ikke må ha jakken NÅ, kan du jo legge inn et søk der så får du mail om det skulle dukke opp noe.

Jeg har hatt litt dårlig erfaring med endel "billig" regntøy, men har også hatt dårlig erfaring med membran-klær i den litt høyere prisklassen. Nå har jeg Norrøna og Klattermusen, som jeg er veldig fornøyd med.

Du har vel ikke tenkt til å være student resten av livet? Hva med å kjøpe noe billigere nå og heller se om du vil oppgradere til noe dyrere når du får en ordentlig inntekt? Kan jo være at du blir fornøyd med det billige og ingenting er jo bedre enn å slippe å svi av mange tusenlapper på klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.