Gisle Uren Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Personlig er jeg skeptisk til vintertelt som ikke har snømatter langs veggene på ytterteltet. Jeg har selv opplevd stor nytte av snømatter når det er mye vind og snøføyke. Snømattene hjelper til med å holde ytterteltet på plass og hindrer snø i å trenge inn mellom inner- og yttertelt. Alternativet med dette teltet blir kanskje å spa snø lengre opp langs veggene for å få samme effekt. Litt mer omstendelig og ikke like effektivt vil jeg tro, men til denne prisen er kanskje det verdt å ta den umaken. Det er jo kun på vinterturer dette vil være aktuelt, resten av året merkes det nok ikke. Expeds modeller Pegasus og Polaris virker langt mer som vintertelt etter mitt syn, men de er sikkert i en helt annen prisklasse også. Jeg har ingen erfaring med dette teltet, så dette var bare synsing fra min side. Det er godt mulig andre har preferanser i en helt annen retning. Lykke til med eventuelt teltkjøp. Gisle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts