Gå til innhold
  • Bli medlem

Gerber Bear Grylls kniv - Utskilt


Zeiss

Anbefalte innlegg

Har hatt over 40 forskjellige Gerberkniver som forsåvidt har vært bra men de er nå solgt unna unntatt 1 .

Engelsk Buschcraft og en hel del norske tollekniver har gått samme veien.

Har da til slutt anskaffet en kniv fra Metallurgist Fredrik Haakonsen.

Blad A8-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Annonse

Denne ser både morsom/kul/praktisk og litt utenom det vanlige ut...

 

Ble et kjøp, erstatter kankjse ikke brukskniven, men et kult konsept som kanksje fungerer.

Bytte ut paracorden med mer anonymt farge og snu slirefestet så det ikke står BG på sliren..

BG Merket kommer med mye rart, å dette er nok en ting i kategorien.. :P

 

269kr inkl frakt levert i postkassen, ingen mva eller gebyrer da kniven koster under 200kr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skammelig miljøskadd og drar med meg minst tyve kniver, WD-40, sammenleggbar rifle og 4-5 kyllingbryst på hver tur. Tuller, men bonus om du vet hvem det er :)

 

Ja, det finnes amerikanere som er utstyrsfokusert, men mange av dem gjør også en ypperlig jobb med å vise frem utstyret i bruk - så slipper jeg å prøve selv.

Det er ofte nyttigere enn hva selger/produsent forteller. Det finnes en rik tradisjon for naturskildringer, men en kikk på bruk og misbruk av diverse tøy og verktøy er det langt mellom i f.eks norske kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en rik tradisjon for naturskildringer, men en kikk på bruk og misbruk av diverse tøy og verktøy er det langt mellom i f.eks norske kilder.

Synes Monsen er flink til dette. Isåedd andte ting. Hvem gidder å se på 30 minutter youtube om en kniv? Ofte tar det ti minutter før de kommer til poenget også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeltbrukernavn111

Jeg er skammelig miljøskadd og drar med meg minst tyve kniver, WD-40, sammenleggbar rifle og 4-5 kyllingbryst på hver tur. Tuller, men bonus om du vet hvem det er :)

 

Ja, det finnes amerikanere som er utstyrsfokusert, men mange av dem gjør også en ypperlig jobb med å vise frem utstyret i bruk - så slipper jeg å prøve selv.

Det er ofte nyttigere enn hva selger/produsent forteller. Det finnes en rik tradisjon for naturskildringer, men en kikk på bruk og misbruk av diverse tøy og verktøy er det langt mellom i f.eks norske kilder.

Amerikaner på tur med sin "bug out bag":
- virker kjempenyttig. Man kan både denge løs på småkvist og drikke en flaske vann, dersom man plutselig skulle få behov for det mens man lufter hunden langs skogsbilveien. Lurer på om jeg skal få meg en sånn. Jeg kan ha den pakket på toppen av ryggsekken min når jeg er på tur, også kan jeg legge igjen ryggsekken med alt det jeg faktisk trenger, og heller fyke rundt med den der. Blir bra!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeltbrukernavn111

Synes Monsen er flink til dette. Isåedd andte ting. Hvem gidder å se på 30 minutter youtube om en kniv? Ofte tar det ti minutter før de kommer til poenget også...

Enig! Man trenger jo ikke skravle så utrolig mye. Jeg tror faktisk aldri jeg har hørt Monsen faktisk prate om tarpen sin, men det er etter å ha sett han bruke det at jeg har fått lyst til å kjøpe en selv. Og han bruker det jo faktisk på lange turer, og ser ut til å fungere. Hadde han stått og hugget løs på tarpen med en kniv i hagen ville det liksom ikke blitt det samme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skammelig miljøskadd og drar med meg minst tyve kniver, WD-40, sammenleggbar rifle og 4-5 kyllingbryst på hver tur. Tuller, men bonus om du vet hvem det er :)

 

Ja, det finnes amerikanere som er utstyrsfokusert, men mange av dem gjør også en ypperlig jobb med å vise frem utstyret i bruk - så slipper jeg å prøve selv.

Det er ofte nyttigere enn hva selger/produsent forteller. Det finnes en rik tradisjon for naturskildringer, men en kikk på bruk og misbruk av diverse tøy og verktøy er det langt mellom i f.eks norske kilder.

Høres som NutnFancy..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.