Gå til innhold
  • Bli medlem

Glatt liggeunderlag


Bigfoot

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt noen rimelige selvoppblåsbare liggeunderlag, som har vært med på en natt i telt med sovepose.
 

Disse virket veldig greie, helt til vi ut på natten oppdaget at her var det bare å klamre seg fast. Teltet sto i en anelse helling, og det førte til at vi flere ganger i løpet av natten våknet opp godt nede i fotenden av teltet. Overflaten på underlaget ble bortimot skøytebane mot stoffet i soveposen!

 

Telt på flatt underlag er selvsagt tingen, men har dere tips til noe som kan gjøres med overflaten på disse underlagene for at vi skal unngå å måtte ligge å holde oss fast hele natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for supre tips! Et ekstra underlag er helt sikkert veldig kjekt å ha både til bruk ute og i forteltet, men jeg tror jeg tester silikon-trikset først. Blir uansett nok volum å bære på når man er på tur med to barn som ikke bærer all verden selv. :smile:
 

Tror også at jeg tester silikon før jeg drar med vater på tur...  ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har kjøpt noen rimelige selvoppblåsbare liggeunderlag, som har vært med på en natt i telt med sovepose.

 

Disse virket veldig greie, helt til vi ut på natten oppdaget at her var det bare å klamre seg fast. Teltet sto i en anelse helling, og det førte til at vi flere ganger i løpet av natten våknet opp godt nede i fotenden av teltet. Overflaten på underlaget ble bortimot skøytebane mot stoffet i soveposen!

 

Telt på flatt underlag er selvsagt tingen, men har dere tips til noe som kan gjøres med overflaten på disse underlagene for at vi skal unngå å måtte ligge å holde oss fast hele natten?

Gå inn på en båtbutikk og kjøp noen meter med 'slingreduk'. Det er en nettingduk av gummi som har veldig høy friksjon. Den veier ikke stort og jeg garanterer du ikke sklir på den. Jeg bruker den selv for å ikke våkne i en haug i hjørnet av teltet. Det er ikke alle plasser det er 'stuegolv' ute. Jeg bruker den foresten under mattene på parketten, og filleryene på hytta  for at de ikke skal gli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei, fikk du testet silikon og funket det? Har samme problem og har en flaske flytende latex (fra hobbybutikk) som jeg lurer på om kan brukes? Enten på teltduken eller på liggeunderlaget. Hvor får jeg evt kjøpt silikon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Silikon får du på alle byggvarer, clas ohlson, biltema, europris, bensinstasjoner (på liten tube).

Bruk det på liggeunderlaget, ikke teltet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mareng skrev:

Bruk det på liggeunderlaget, ikke teltet!

Istemmer dette rådet.

Har selv lagt noen striper på thermarest underlagene mine etter å ha opplevd det samme som dere.

Spesielt i teltene med ultrasil stoff i bunndelen (F eks Duomid teltet mitt)

Vurdere først å smøre noen striper på teltet, men kom på bedre tanker da jeg innså at det er jo faktisk underlaget jeg ikke vil skal skli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.