Gå til innhold
  • Bli medlem

Jack Wolfskin Gossamer telt


Fjordlapse

Anbefalte innlegg

http://www.jack-wolfskin.com/equipment/tents/tunnel-tents/3000431-gossamer.aspx

 

Är det någon som har provat detta telt i norska  fjellvärlden?

Jag är ute  efter ett lätt 1 mans telt (har Fjellräven Akka Dome 2 mans också men väger 3kg+) och inte något som kostar all världens pengar.  Jag vet att lätt och billig är en omöjlig ekvation men detta tält har i alla fall både dessa egenskaper.

Sen ska det ju kunnas användas också?  

Ska änvändas till 1-2 nätters fototurer sommar, höst,vår. 

 

Någon?

/J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke teltet. Målene på teltet er dårlig beskrevet, og det er også ventilasjonsløsningen. Teltet er heller ikke spesielt lett til å være 1mannstelt med sine 1700-1800g.

 

Ser at "Maximum height" er 80 cm, men det er uklart om dette er innertelt eller yttertelt. Er det ytterteltet, så er kanskje innerteltet så lite som 70cm høyt når man ser bort fra at det skrår. Med den lave høyden er teltet antagelig vindstabilt nok dersom sømmer og stenger holder. Dette er ikke et telt å sitte oppreist og hygge seg i, til det er det for lavt.

 

En usikkerhet er ventilasjonsløsningen i fotenden, som ikke er avbildet. For meg ser det ut som teltet kun ventilerer langs bakken, og det er for dårlig etter min mening.

 

Jeg ville ikke kjøpt dette teltet. Se etter et brukt Ringstind, Akto el.l. om du skal ha noe rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går på "Info" siden så er det mer informasjon. Innvendig høyde er oppgitt til 75cm. Litt snaut ja. Det er ingen ventiler, kun ventilering gjennom kanten på teltet. Du kan ikke ha døren oppe hvis det regner. Ville kanskje sagt at dette er på grensen til en romslig bivvy.

 

Forøvrig har jeg inntrykk av at Jack Wolfskin er sammenlignbart med Stormberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har en kamerat som har dette teltet, og x antall andre, blandt annet Daimond Tarp XT fra Jack Wolfskin. Han har så vidt jeg vet brukt Gossamer lite til ingenting (1-2 netter max). Teltet er som nevnt ikke spesielt lett, og har ikke noe stort fortelt (30cm) av størrelse og lufting kan være mangelfull.

 

Jeg ville tittet på Skylight til Jack Wolfskin hvis du lurer på dette merket. Dette teltet har samme dimmensjoner som Gossamer, veier bare 990g og har et innertelt med så og si bare mesh/myggnett og dermed bedre lufting.

Ellers opplever jeg Jack Wolfskin som et velkjent og bra merke både i Tyskland og Sveits. Prisene deres er heller ikke lave. Å sammenligne med Stormberg blir litt merkelig. Hvem de kan sammenlignes med er vanskelig å si men at kvaliteten på deres Telt er gjennomgående bra, det  er i allefall mitt inntrykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för svar. Ska nog hellre ta en titt mot Skylight istället...Ganska stor viktskillnad och inte jättestor prisskillnad.

Åker ner till Tyskland snart så då kan jag se det och prova det på Globetrotter.

Blir alltid bättre så.

Tack för tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.