Gå til innhold
  • Bli medlem

Ørretvann med snittvekt på kiloen, (Video)


Emil Auren

Anbefalte innlegg

Annonse

Steike fin str men synd ingen havna i panna. Blir jo våt i munnen her jeg sitter og ser på og vet at jeg stort sett drar opp 2-300gr. Lenge leve slike vann...

Vi tok opp noen steikefisk også, maks målet på det man kunne ta opp var på 40 cm. Men til tider var det litt vanskelig og få fisk under 40 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott video - sånne fisker får ikke jeg. Eller det er sjelden ørret når de er så store.

Det var noe surr med lenken din så videoen kom ikke opp direkte i forumet. Fikset det.

(Jobber akkurat med en sak til forumet for å dele videoer på en OK måte - som et prøveprosjekt.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har lært at man skal skyve fisken litt fram og tilbake før man slipper den. 

 

Man skal IKKE skyve fisken fram og tilbake før man slipper den! Den har ikke godt av å få vatn feil vei over gjellene. Det er bedre å holde den i ro og la den puste sjøl, for så å slippe den når den har kommet seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal IKKE skyve fisken fram og tilbake før man slipper den! Den har ikke godt av å få vatn feil vei over gjellene. Det er bedre å holde den i ro og la den puste sjøl, for så å slippe den når den har kommet seg. 

 

Mulig jeg uttrykte meg feil, var dette med oksygenopptaket jeg tenkte på (opprinnelig lest andre steder):

"Sett ut fisken på et sted med moderat rolig strøm. Fisken bør holdes eller ”pumpes” mot strømmen, slik at oksygenopptaket i gjellene optimaliseres."

 http://www.fluefiske.net/fisketips/car-del-3-behandling-av-fisk/

Har ingen sterke meninger om hva som er viktig/korrekt her annet enn at man bør ikke herje for mye med fisken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.