Gå til innhold
  • Bli medlem

Tentsile tree tent


Markus S

Anbefalte innlegg

Annonse

Konseptet synes jeg er kjempekult. Dette er jo en trehytte på "høyt plan". :)

Ulemper jeg ser er at gulvet nok blir rimelig kaldt. Her må du ha skikkelig liggeunderlag. Du trenger store kraftige trær til forankring. Regner med at det blir mye spenn i dette for å få gulvet rett og enda mer når man har barn (og voksne) som hopper trampoline inne i teltet. Sist men ikke minst så er dette kanskje heller ikke noe man hiver i sekken for en tur i skogen.

Men hadde jeg hatt en skog i hagen så hadde jeg kjøpt et tvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste der så veldig merkelig ut

@Markus S Tror jeg ville ventet å sett hva andre som prøver ut denne saken mener, eller så kan jo du være den som hopper først :mrgreen:

Søk på hammock forums, kanskje noen som har prøvd den?

Kan se ut som om det kan være et problem å bruke en underquilt med denne...men det er ikke så lett å vite utifra videoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konseptet synes jeg er kjempekult. Dette er jo en trehytte på "høyt plan". :)

Ulemper jeg ser er at gulvet nok blir rimelig kaldt. Her må du ha skikkelig liggeunderlag. Du trenger store kraftige trær til forankring. Regner med at det blir mye spenn i dette for å få gulvet rett og enda mer når man har barn (og voksne) som hopper trampoline inne i teltet. Sist men ikke minst så er dette kanskje heller ikke noe man hiver i sekken for en tur i skogen.

Men hadde jeg hatt en skog i hagen så hadde jeg kjøpt et tvert! :)

 

Jeg har en skog i hagen, eller bedre sagt, vi forsøker å kjempe tilbake skogen hvert år for å beholde en liten hageflekk mellom de mange trærne. Men i mangel av barn ser jeg ikke helt vitsen med å skaffe meg en slik. Hva skal jeg med et telt om jeg ikke er på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skog i hagen, eller bedre sagt, vi forsøker å kjempe tilbake skogen hvert år for å beholde en liten hageflekk mellom de mange trærne. Men i mangel av barn ser jeg ikke helt vitsen med å skaffe meg en slik. Hva skal jeg med et telt om jeg ikke er på tur...

Husk, menn er bare store gutter. Klart trehytte er gøy! ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Har selv Tentsile Stingray 3 manns, og det er GENIALT !

Det er som å ligge i hengekøye og ungene digger det. I tillegg har man tørr plass under om man henger det høyt opp.

Teltet har 2 innganger, 1 i midten og 1 inn fra siden. Man kan også velge å droppe ytterduken og bare kjøre myggnettet på tørre varme sommernetter.

Teltet kan også slåes opp på bakken om man ønsker det. 

Kan anbefales om du ønsker et telt utenom det vanlige. PS! det er ikke noen lettvekter.

Endret av Aslak Smeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 9/2/2013 at 2:03 PM, Tor Magnus said:

Konseptet synes jeg er kjempekult. Dette er jo en trehytte på "høyt plan". :)

 

Ulemper jeg ser er at gulvet nok blir rimelig kaldt. Her må du ha skikkelig liggeunderlag. Du trenger store kraftige trær til forankring. Regner med at det blir mye spenn i dette for å få gulvet rett og enda mer når man har barn (og voksne) som hopper trampoline inne i teltet. Sist men ikke minst så er dette kanskje heller ikke noe man hiver i sekken for en tur i skogen.

 

Men hadde jeg hatt en skog i hagen så hadde jeg kjøpt et tvert! :)

Bruker Bamseunderlag og det fungerer supert. Godt og varmt og ingen skliing. Testet Mammut oppblåsbart, men da sklei jeg frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.