Gå til innhold
  • Bli medlem

Nanok Arxcis trio


Markus S

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som har erfaring med Nanok Arxcis Trio? Skal bytte ut mitt Helsport Børgefjell 3, siden dette er litt tungt.

Ser at det finnes en del tilbud på dette teltet helt ned i 3000.

 

Noen andre annbefalinger på telt i den klassen som er bedre til den prisen?

 

Hilsen

 

Markus S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Hei jeg har et tre manns Nanok Arxcis Trio, 

et bra selvstående kuppel telt, grei lufting ingen problem med kondens, jeg hadde det ute i 4 dager i hardt regnvær duken holdt tett .. men litt funky å slå opp.. siden det ikke er merking på stengene, men det går seg til da du har prøvd det noen ganger.

jeg er 190 høy å hadde litt problemer med liggelengden.. soveposen tok borti i begge ender :) måtte derfor ligge diagonalt for max komfort .

bra med to fortelt og god takhøyde, duken er med den kryssende stangfunksjonen er veldig stabil og holder duken stram og vekk fra innerteltet.. 

rimelig fornøyd med teltet til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøte Nanok Arxcis Duo for 1500,- i sommer. Stort på utsiden, lite inni...

 

Positivt:

Holder seg stødig i vind så langt jeg har opplevd

Lufting høyt oppe

Fortelt med god plass og bra dører.

Mulighet for god gjennomtrekk med myggnettdører i innertelt, og fullåpne dører i yttertelt uten risiko for at det skal regne inn på innerteltet.

Ingen problem med kondens, god lufting

 

Negativt:

Duken til innerteltet virker litt overdimensjonert, mye duk. Så om det er en liten bris fra siden blåser sideveggen inn og 1/4 av innearealet går tapt.

Elendig liggelengde. Er 180, og pleier å ligge sidelengs. Fremdeles opplevde jeg det som minst 20cm for kort for min del.

Det er ganske tungt. Kun aktuelt på pulkturer for min del, eller om værvarselet melder uvær+.

Stangkanalene er av et pussig stoff som jeg bare venter på at det skal bli hull i/revne. Hjelper ikke at skjøtene på stengene har noen skarpe kanter som etterhvert vil slite kraftig på de allerede skrøplige stangkanalene.

Pass på å lag noen merker på stengene som matcher til hvilken stankanal de skal inn i. Om det blir uvær kan det bli svært upopulæt å prøve seg frem med hvilken stang som skal i hvilken kanal.

Kjøp egne teltplugger, de som følger med er ubruklige.

Skulle ønske det var glidlås nederst på innerteltet, så det hadde gått å rulle vekk døra til innerteltet ved matlaging og annet styr.

Trangt til 2 personer sommerstid!

Merkelig at de to dørene peker i omtrent samme retning, for meg gir det mer mening om de hadde vært motstående o.O

 

Faktisk usikker på om jeg syntes det var verdt 1500,-

 

Med mindre du drar på vintertur til tross for uggen++ værmelding anbefaler jeg heller et middels 3-4manns tunelltelt.

 

Romslig: http://www.xxl.no/Root/Villmark/Telt-og-Lavvo/Telt/fj%C3%A4llr%C3%A4ven-Akka-3/p/1080630_2_Style

Lett, ok til 2pers: http://www.xxl.no/Root/Villmark/Telt-og-Lavvo/Telt/helsport-Rondane-Light-3-/p/1072615_1_Style

Veldig god allround: http://www.xxl.no/Root/Villmark/Telt-og-Lavvo/Telt/helsport-Fjellheimen-3-camp-Telt/p/1031598_1_Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Stangkanalene er av et pussig stoff som jeg bare venter på at det skal bli hull i/revne. Hjelper ikke at skjøtene på stengene har noen skarpe kanter som etterhvert vil slite kraftig på de allerede skrøplige stangkanalene.

 

http://www.fjellforum.no/topic/11426-nanok-arxcisduo/

Ikke noe ukjent problem med andre ord. Jeg trodde dog at dette var blitt forbedret, men jeg har ikke sett nærmere på dette. Jeg for min del kan ikke anbefale teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et tunneltelt fra Nanok, Domus Duo 2, heter det. Er godt fornøyd med det. Kjenner ikke igjen de nevnte problemene som er nevnt her, med unntak av at nederste festet mellom inner-og yttertelt er noe stramme...fikset det selv ved å stramme inn tauet som ligger på bakken, dermed ble den lengste teltstanga noe tettere i sammen i endene. Kjøpte det i 2013 så det er mulig de har forbedret mye i forhold til tidligere modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.