Gå til innhold
  • Bli medlem

Montering Ally


lakafant

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Ally 15 dr. Monteringen gikk relativt greit, men det ble noen skrukker under kanoen. Har prøvd å demontere og montere igjen flere ganger, samme resultat hver gang...Største skrukkene er vel ca 10 mm høye. Får liksom ikke strukket ut bunnduken ordentlig, dette kan da ikke være normalt? Noen forslag på hva som er galt?

post-13108-0-67951100-1377632863_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en 16,5 fot. Nå vi setter den sammen, må vi ofte strekke ut midstangen som ligger på bunnens laveste punkt. En av oss holder foten på den ene siden, mens den andre trekkerstangen ut. Dette repeteres flere ganger, siden hver gang du setter inn en ny lengdestang, skyver den opp igjen.

Vi har ingen problemer med så store "rynker", men har noen små. Håper denne beskrivelse er til hjelp.

Edit: min mann tror det løser seg når du legger båten på vannet og har vekt i båten. Da bøyer den seg andre veien, utover. Nå er det kansje bøyd litt innover.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått godt svar fra "Linap" allerede. Alternativt (eller i tillegg) kan dere løfte konoen i hver ende med kjølsiden ned og gi hele kanoen noen reale rykk.

 

Eller så kan du "photoshoppe" bildet! ;)

 

Lykke til med kanokjøpet, forresten! Du har mange år med stor glede av den foran deg.

 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans byttet produsent av ally-kanoene i vår, så de hadde nesten 2 mnd ventetid på Ally 15. Da jeg fikk min var det ingenting som passet, og det viste seg at det var feil i produksjonen av ihvertfall 40 kanoer. Feilen var åpenbar, da to av lengestengene var altfor korte. Det høres ikke ut som det er det som er ditt problem, men kanskje du skulle måle alle lengder og sjekke nr på dem?

 

I bruksanvisningen skal alle deler vises med lengde i cm og et nr. Sjekk at begge deler stemmer. Det kan jo være andre hickups fra en uerfaren produsent.

 

Jeg tok kontakt med Bergans, og de var velvilligheten selv. Så sjekk over utstyret, og så ringer du dem og forklarer problemet.

 

Den gamle produsenten hadde lagt ned, så de var litt frustrert over situasjonen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke nr og lengde på stenger, men regner med at det stemmer. Er sikkert ingen ting å bry seg om, men synes ikke det så riktig ut. Har vel ingen praktisk betydning, selv om det er et par småbulker da den ligger på vannet? Går vel ikke merkbart tyngre av den grunn? Har sendt en mail med bilder til Bergans i og med at de har byttet produsent, i tilfelle det skulle være noe der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.