Gå til innhold
  • Bli medlem

Haglöfs Lim II eller Haglöfs Gram


Chris B.

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg en lett regnjakke som jeg skal bruke ilag med Fjellreven Keb jakka mi.

 

Har kommet fram til at jeg velger enten Lim II eller Gram fra Haglöfs.

 

Lim II er i Gore-Tex Paclite mens Gram er i Gore-Tex Active Shell.

Lim II veier 300g, Gram veier 320g.

Lim II har kraftigere glidlåser (som på en normal jakke), Gram har meget "spinkle glidlåser".

Lim II koster 1400 på nett, Gram koster 1740 på nett.

Designet og tekniske løsninger er 98% likt, eneste forskjell er stoffet, glidlåsen(e)(en lomme), å prisen da..

 

Noen som har råd eller tips til annen regnjakke ikke tyngere enn ca. 300g og ikke koster mer enn 1700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme hvem du velger så får du en jakke som føles som "papir" og ikke puster overhode.

De er som du sier også rimelig identiske, Gram er kanksje en litt bedre jakke, bare bassert på prisforskjellen.

 

Men til sitt bruk er de jo helt geniale, redder meg fra regnskurene og tar null og niks plass eller vekt i sekken.

Har Lim II, den får du jo prøvd på XXL på Amfi. (1499kr i butikk)

Gram kan ha et litt annet "snitt" og passform kanskje.

Gram er 3lags, Lim II er 2,5lags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begge jakkene har ganske så smal passform, spesielt Gram ettersom det er en treningsjakke i intense serien til Hagløfs. Er det en overtrekksjakke til kebjakka di, burde du se etter noen andre alternativer. Jeg vil anbefale Marmot precip. Den har romsligere passform, lommer og lufting under armene. Precip har ikke gørr-tex, men en egenutviklet membran fra Marmot med 15.000 mm vannsøyle som holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.