Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellheimen 3 light eller Nallo 3 gt


Jonashaaningoutdoors

Anbefalte innlegg

Er der nogen der her har forslag til hvad der er bedst at anskaffe sig? Fjellheimen 3 light eller Nallo 3 gt ?? her tænker jeg på slidstyrke, vandtæthed, ventilation, robusthed, rummelighed etc.. Jeg skal bruge det på alle fire årstider til ture på fjellet og i skoven.

 

Hvad siger i fjellfolk ?

 

mange hilsner

 

Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Da velger du vinterteltet mitt som er Hilleberg Kaitum. Fantastisk ventilasjon med vertikale vegger. Hilleberg kaitum veier 3,3 kg, og utvendig er det "samme" teltet som Nallo 3gt. Forskjellen er at Nallo 3gt har et stort fortelt og Kaitum har 2 medium store fortelt. Til gjengjeld har Kaitum et større innertelt med vertikale vegger (samme som den største veggen i Nallo, bare at Kaitum har 2)

Innerteltet i Kaitum er i midten, istedenfor i ene enden som i Nallo.

 

Når det gjelder Helsport har jeg ingen erfaring, men skal også være gode telt. Kanskje noen andre kan svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Rune. Her spiller penge også en smule ind. Rent Vintertelt mæssigt vil jeg til hver en tid vælge Keron 3gt. Det vejer meget, men du får ikke mere sikkerhed og komfort end med dette telt. Tænker også at med den skrå væg i fodenden er der god mulighed for våde fødder på vintertur. Som letvægtstelt telt kunne jeg godt tænke mig at høre om folks erfaringer med Nallo 3GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Nallo 3gt og Keron 3 gt. Veldig fornøyd med begge, men ser at det stor sett er Nallo som brukes. Det tåler så pass mye vær at det stort sett er mitt valg om vinteren også. Skrå vegg er dog en ulempe. Føttene kommer borti duken når man bruker downmat el lignende og ligger litt ned i teltet, men opplever ikke dette som noe problem. Ikke opplevd at posen har blitt våt pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.