Gå til innhold
  • Bli medlem

drikkevann på hardangervidda?


Gullkalven

Anbefalte innlegg

Annonse

Første gang jeg har hørt noe om i alle fall!

Har vært mye i området rett vest for nevnte. Men kun i nenvte området på vinteren og da kun fylt flasker på hytter - som jo igjen tar vann fra bekken...

Vet noen alltid maser om at det er farlig å drikke vann på fjellet pga faren for døde dyr (lemen f.eks.), men det mener jeg er noe forbanna tull....

Dessuten, hva skal man gjøre da? Bære med seg Cola Light ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg aldri hørt om. Når jeg er på tur, fylles alltid flasken(e) med vann fra fjellet. Neimen om jeg gidder drasse med meg en haug av vann fra starten. Har drukket vannet på Hardangervidda i alle år, og er ikke blitt sjuk ennå, så det kan vel ikke være farlig :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I kor mange år har me ikkje kunne drikke vatn i fjellet? Ganske mange, og for 50-100 år sidan var det temmeleg mange fleie krøtter også som gjegg og beitte rundt forbi. Det er skikkeleg, skikkeleg synd at me venner oss til Imsdal og den slags vatn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kor mange år har me ikkje kunne drikke vatn i fjellet? Ganske mange, og for 50-100 år sidan var det temmeleg mange fleie krøtter også som gjegg og beitte rundt forbi. Det er skikkeleg, skikkeleg synd at me venner oss til Imsdal og den slags vatn.....

Heftig dialekt her nå altså...en stakkars Oslogutt skjænner jo ikke dette her :?

Tror det er snakk om at det var mer dyr på beite før???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heftig dialekt her nå altså...en stakkars Oslogutt skjænner jo ikke dette her :?

Tror det er snakk om at det var mer dyr på beite før???

Ja, her tar det av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.