Gå til innhold
  • Bli medlem

Komsatoppen i Alta


Sasojen

Anbefalte innlegg

Var en rask tur på Komsatoppen i dag da jeg kjedet meg og måtte komme meg litt ut. Tok ikke lange tiden opp, ca 15-20 minutter. Det er 1,5km opp og ligger 213 moh. Var en fin liten søndagstur det, med 15 grader (litt for varmt for meg) og sol.

Skal på flere topper, men trødde inni granskauen over på høyrefoten for ca. en måned siden, og foten er ikke god i det hele tatt. Da er eneste medisin å gå forsiktig og ta det med ro.

Ha en fin søndag dere!

post-13037-0-90477400-1376838408_thumb.j

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro at du synes det, da kommer det garantert flere :) Bildene er tatt med Iphone da jeg ikke eier noe ordentlig kamera, men det får bare være.

Her kan dere jo også se hvordan foten så ut dagen etter overtråkken:

post-13037-0-62783400-1376841176_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overbelast foten, men tren den gradvis opp. Et balansebrett er kjempefint til opptrening. Tro over skikkelig jeg og for 2,5 år siden og det er fortsatt problematisk i ulendt terreng. Til daglig på flate asfalten merker jeg ingen ting. Lykke til med turene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se dagens utsikt fra Komsatoppen, ble noen turer dit også da jeg bodde der for endel år tilbake. Jeg var omsider i Finnmark/Alta i vår igjen,det var et gledelig gjensyn,- i alle fall fra min side;) God bedring til foten din!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du plages av overtråkk, kan det være smart å tape foten før turer i ulendt terreng. Det gjør jeg.

Liker å gå med lett fottøy, og da er det en risiko for overtråkk.

Har vært på Komsatoppen flere ganger i sommer, men mine fine turer i Alta går alltid til Haldde. Gikk opp i vår mens det ennå lå snø i siste bakken opp, men for en flott tur!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med mange tilbakemeldinger :)

 

Holder på med "ti toppers" utfordringen, og da er Komsatoppen en flott start. Godt å høre at så mange har vært i Alta, det er jo bare helt herlig å være her.

 

Jeg bruker å lage kompress/støttebandasje til foten og det fungerer helt greit. Har også en sak fra Helsport som er kjøpt for en del år siden, men føler ikke at den har så stor virkning. Er det sportstape du bruker da? Og hvordan gjør du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Komsatoppen har jeg vært på! Første gang i 61 da kom jeg dit for å gå på realskolen, nå heter det jo videregående. Siste gang var nå i år først i juni da det var så fint vær. Gammel- skola sto enda, men det som engang var en moderne og fin skole skal visst rives! Håpløst gammeldags og vedlikeholdet skranter, kanskje på samme måte som elevene fra dengang? :) Ok, nok mimring.

Sasjoen vær ekstra forsiktig og sørg for god støtte på føttene så du ikke trør over oftere. Kona gjorde det samme for noen år siden, men hun skulle så visst ikke ha lange og tunge fjellstøvler. Resultatet nå er at hun har forstrukket senene i en ankel, og må være ytterst forsiktig når hun går på tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Komsatoppen har jeg vært på! Første gang i 61 da kom jeg dit for å gå på realskolen, nå heter det jo videregående. Siste gang var nå i år først i juni da det var så fint vær. Gammel- skola sto enda, men det som engang var en moderne og fin skole skal visst rives! Håpløst gammeldags og vedlikeholdet skranter, kanskje på samme måte som elevene fra dengang? :) Ok, nok mimring.

Sasjoen vær ekstra forsiktig og sørg for god støtte på føttene så du ikke trør over oftere. Kona gjorde det samme for noen år siden, men hun skulle så visst ikke ha lange og tunge fjellstøvler. Resultatet nå er at hun har forstrukket senene i en ankel, og må være ytterst forsiktig når hun går på tur.

Hyggelig å høre litt historie fra gammelt av.

Var i dag å kjøpte en ny støtte med skinner på siden slik at det er nesten umulig å trø over. Kjentes bra ut på foten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.